Israel Hayom

"החיבור לחשמל - יום חג"

לאחר ביורוקרטיה ארוכה, חובר היישוב לחשמל ● בהתיישבות הצעירה הבהירו: ההישג אינו בזכות הממשלה הנוכחית, אלא למרות קיומה

- חנן גרינווד, אמיר אטינגר

211 שנה לאחר האישור הראא שוני של תוכנית המתאר של חוות יאיר, ושנתיים לאחר חיבור נופי נחמיה, חובר השבוע היישוב חוות יאיר לחשמל. חיבור היישוב יאפשר זרימת חשמל יציבה וסדורה למאה המשפחות המתגוררות בו, שהיה עד לא מזמן במעמד של התיישבות צעירה, ויאפשר להן לראא שונה להשתמש בחשמל ללא הפסקות חוזרות ונשנות, ואף ימים שלמים שאותם בילו ללא חשמל.

המועצה האזורית שומרון פעלה מול כלל הגורמים בהתאם לנוהל שסוכם בין המועצה האזורית שומרון לבין מנכ"ל משרד ראש הממשלה הקודם, רונן פרץ, בגיבויו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. על פי הנוהל

חובר היישוב נופי נחמיה וכעת חובר גם חוות יאיר.

גורם ביישוב שמעורב בתהליך אמר כי אין קשר לממשלת בנט, אלא שמדובר בתהליך ארוך וביורוקרטי מול חברת החשמל. גורמים שמעורים בפרטים מספרים כי מסמך רונן פרץ שיצא ממשרד ראש הממשלה בתקופת נתניהו כבר נתן את ההנחיה לחיבור, וכעת מדובר בהוצאה לפועל של התוכנית.

גם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שהרים את השאלטר בטקס ובירך את התושבים, אמר כי "זהו יום חג ליישוב חוות יאיר ולשומרון כולו. אזרחי ישראל ותושבי חוות יאיר הם לא אזרחים סוג ב'. נאיר את כל השומרון באור יקרות. בזכות ולא בחסד". עוד הוסיף דגן: "הדבר הזה הוא לא תוצאה של שום החלטה ממשלתית מהשנה האחרונה, אלא תוצאה של החלטה של נוהל שהצלחנו בעבודה מאומצת של המועצה האזורית שומרון מול הרבה גורמים, ובראשם רונן פרץ שהיה מנכ"ל משרד רה"מ ובאישור רה"מ הקודם נתניהו. הממשלה הזו חייבת להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות - לאשר באמת את ההתיישבות הצעירה". "צריך להבין שביישוב היה עד היום משטר חשמל", מספר יו"ר היישוב, עמיחי איתם. "המציאות שבה משפחות צריכות לתאם זמני כביסה ובישול, לצד אינספור נפילות חשמל לאורך השנה, היא בלתי נתפסת. החיבור של היישוב לחברת החשמל יביא רווחה וזכויות אדם בסיסיות שהיו צריכות להגיע הרבה קודם למשפחות היישוב", אומר איתם.

פורום ההתיישבות הצעירה מסר כי "היישוב חוות יאיר הוא מהיישובים הבודדים שהחלו בתהליך הסדרה, והתב"ע שלו הופקדה כבר לפני שנה וחצי. כתוצאה מכך אושר לו חיבור חשמל באמצעות צובר. זוהי פרקטיקה מאושרת ומקובלת מקדמת דנא.

היסטוריה בחוות יאיר

החיבור הזה לא מחדש שום דבר לרוב המוחלט של יישובי ההתיישבות הצ עירה שנמצאים בשלבי הסדרה מוק דמים יותר, והמינהל האזרחי בשלי חות הממשלה מתעקש באטימות שלא תיאמן לא לאפשר להם הגדלת חיבורי החשמל. אנו דורשים מהממשלה להביא באופן מיידי פתרון למשבר הלא אנושי של אי חיבור לחשמל ביישובים ולא להתהדר ב'פייק הישגים'".

 ?? ?? טקס החיבור לחשמל
טקס החיבור לחשמל
 ?? ?? צילום: מ.א שומרון
צילום: מ.א שומרון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel