Israel Hayom

הישג לחוות יאיר, תעודת עניות לממשלה

- חנן גרינווד

לראשונה התחברו תושבי היישוב חוות יאיר לרשת החשמל האר צית - אחד היישובים היחידים בה תיישבות הצעירה שמחוברים כעת לחשמל. אך דווקא ההישג הקטן הזה, שיקל מאוד על התושבים לקראת הקיץ החם והחורף הבא, הוא תעודת עניות לממשלה שמנסה להציג את עצמה כימנית, אך עושה מעט מאוד למען התושבים שמחרפים את נפשם מדי יום כדי לשמור על שטחי יו"ש מפני השתלטות פלשתינית.

במשך שנה זועקים תושבי ההתיישבות הצעירה, מתחננים לה תחבר לחשמל - ללא הועיל. הממשלה אומנם הבטיחה לקדם את הנושא, אך הבטחות לחוד ומציאות לחוד, וכמו את גלי הקור העזים של החורף האחרון, גם את השרב בסוף השבוע שעבר שרדו התושבים ללא אמצעי קירור נאותים.

באותו הזמן נשפכים לתוך הערים הערביות מיליארדים על גבי מי ליארדים של שקלים, וכשהנציגים שלהם לא מקבלים מה שהם רוצים - הם מאיימים בהתפטרות או אף מת פטרים בפועל, מצביעים ככל העו לה על רוחם, גם נגד הקואליציה. הם שומרים בעוז על האינטרסים של מי ששלחו אותם לכנסת, כשחלק מהזמן מדובר באינטרסים שנוגדים את מה שטוב למדינה. הם רושמים עוד הישג ועוד הישג, בעוד ממשלת עשר מע לות ימינה גוססת קדימה אל מותה.

בינואר האחרון, לפני חמישה חוד שים שנראים לעיתים כמו נצח, הציב ח"כ ניר אורבך אולטימטום - קידום חוק החשמל בוועדת הכנסת בתמורה לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל, צעד שנראה אז כאבן דרך נוספת לק ראת הסדרת החשמל בהתיישבות הצ עירה. אך חודש בלבד לאחר מכן, בפ ברואר, הפילו חברי הקואליציה הצעת חוק שקוראת להסדיר את החשמל בה תיישבות הצעירה. ראש הממשלה נפ תלי בנט הצביע נגד. גם היום, לאחר שבמשרד המשפטים אישרו לחבר את המאחזים לחשמל, המהלכים האקטי ביים לסיום הסאגה האבסורדית עדיין

באותו הזמן נשפכים לתוך הערים הערביות מיליארדים על גבי מיליארדים של שקלים, וכשהם לא מקבלים מה שהם רוצים - הם מאיימים בהתפטרות

תקועים.

העובדה שחוות יאיר חוברה לח שמל היא הישג להתיישבות, אך לא לממשלה, מכיוון שמדובר במהלך שהחל לפני הקמתה ושנשלם בעבו דה מאומצת של מועצת שומרון וגו רמים בהתיישבות הצעירה. זהו אירוע משמח, אך למרבה הצער אינו מלמד על הכלל.

בסוף השבוע נפגש ניר אורבך שוב עם נפתלי בנט, והשניים הסכימו לה משיך להחזיק בחיים את הקואליציה הרעועה. ראוי היה שהדרישה הבסי סית של חבר הכנסת לראש הממשלה תהיה זאת: אם אתה רוצה להשאיר את הממשלה מחוברת למכונות ההנשמה לאחר שכבר היתה אמורה לעבור מן העולם, לפחות תשים קץ לאבסורד המתמשך - ותספק להתיישבות הצ עירה קצת חשמל לנשמה.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel