Israel Hayom

הדינוזאורי­ם חוזרים

הסרט "עולם היורה: עולם חדש", שיצא לאקרנים בסוף השבוע, חותם את הטרילוגיה השנייה של סרטי "פארק היורה" ● "זו חוויה חוצה דורות", מספר ג'ף גולדבלום, שחוזר לדמות המתמטיקאי שמסייע לגיבורים

- דודי כספי,

בסוף השבוע עלה לאקרנים "עולם היורה: עולם חדש", הסרט החדש שממשיך את תאגיד סרטי הדינוזאורי­ם שהחל לפני שלושה עשורים עם "פארק היורה" של סטיבן ספילברג, ושמסתמן כאחד משוברי הקופות הגדולים של הקיץ.

הסרט החדש למעשה חותם את הט רילוגיה השנייה של השנים האחרונות בכיכובם של כריס פראט וברייס דאלאס האוורד, ובו האיום האימתני של הדינו זאורים שחיים בעולם באין מפריע מצריך עזרה חסרת תקדים מהגיבורים של הסרט המקורי, שאותם מגלמים לורה דרן, סאם ניל וג'ף גולדבלום.

בהמשך לעלילה בשני הסרטים הקו דמים - שהכניסו במצטבר 3 מיליארד דולר בקופות - הדינוזאורי­ם שהונדסו גנטית בפארק שממנו הצליחו להימלט, ולאחר שהועברו לקליפורניה כדרך להגן עליהם מפני אסון טבע, שוחררו ללא בקרה אל החופשי, וכעת הם מס תובבים בין בני האדם המתחבטים אם לאפשר להם להתקיים או להכחידם. בד בבד, טייקון טכנולוגיה מיליארדר )קפ מבל סקוט, "ספיידרמן המופלא"( זומם לנצל את קיומם לרווחתו האישית.

מי שנחשף מקרוב לפועלו של אותו טייקון ויכול לשמש גורם מסייע לגי בורים הוא המתמטיקאי ד"ר איאן מל קולם, שאותו מגלם ג'ף גולדבלום. הש חקן הוותיק חוזר לדמות שגילם בסרטים בשנות ה ,90 כמי שזכור בתור הפנים המזוהות ביותר עם התאגיד. גולדבלום, שבשנה הקרובה יחגוג יום הולדת ,70 משלב פעם נוספת את האופי האקסצנטרי הייחודי שלו בדמות, כפי שכבר עשה בס רטים כמו "הזבוב", היום השלישי" ו"תור: ראגנארוק".

"זה תאגיד משנה חיים עבורי. עצם העבודה ב 1993 עם אחד מענקי הקול נוע ספילברג ועם יתר השחקנים הפכה אותי לאדם אחר, כך שהתרגשתי מאוד כשהזמינו אותי לחזור", סיפר גולדבלום בראיון לקידום הסרט, "צילמנו באולפנים בלונדון, איפה שמצלמים את סרטי ג'יימס בונד, ואין לי אלא להכיר תודה על ההז דמנות שנקרית בדרכי אחרי כל כך הרבה שנים. אני לא מהטיפוסים שבוחנים צע דים בקריירה ועושים חישובים אם זה פעל לטובה או לרעה, אבל אין ספק שאלמ לא השתתפותי בתאגיד, החיים שלי היו נראים אחרת לחלוטין. זה דבר יפהפה להמשיך לקבל תגובות מקהלים מכל הגילים לאורך כל השנים הודות לסרט, חוויה חוצה דורות".

גולדבלום התייחס גם לכך שהפקת הסרט התחדשה בין סגרי הקורונה וסי פר כי "היינו בין הראשונים לחזור לצלם תחת הגבלות הקורונה והאתגרים החד שים שניצבו בפנינו, למעשה מהחלוצים של ההנחיות לצילומים בזמן מגיפה. לא ידענו איך זה ייראה, אבל שמרו עלינו בקפסולות ודאגו לכל עד שחצינו את קו הסיום בהצלחה, ומאז הרבה הפקות מאמצות את אופן העבודה שלנו. זאת חוויה יוצאת דופן שאני אזכור מעשיית הסרט, גם כי אשתי והילדים היו יחד איתי בקפסולה ויצאנו מגובשים מאי פעם".

האם היית שורד בעולם שבו מת קיימים דינוזאורים?

"לי יש מזל שאני לא נדרס כשאני חוצה את הכביש מבלי להסתכל בעודי שקוע במחשבות, כזה אני. אבל לך תדע, אולי אסתדר במפתיע".

 ?? צילום: טוליפ אנטרטיינמנ­ט ?? מסתמן כאחד משוברי הקופות הגדולים של הקיץ
צילום: טוליפ אנטרטיינמנ­ט מסתמן כאחד משוברי הקופות הגדולים של הקיץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel