Israel Hayom

חגיגה עברית: אלה האירועים המיוחדים בשבוע הספר

- טל מרמלשטיין

שבוע הספר העברי ייצא לדרך ביום רביעי, ובמהלכו צפויים להתקיים פסטיבלים, מפגשים מיוחדים עם סופרים, השקות ואירועים לילדים ולמבוגרים.

אחד הפסטיבלים המסקרנים והאיכו תיים שייערך בירושלים הוא "בית חולים לספרים: פסטיבל שבוע הספר לילדים ולילדות" בבית אבי חי. הפסטיבל יכלול את השקת הספר "כרמאל - הקומיקס" של מאירה גולדברג ברנע והמאייר נדב נחמני, מפגש ספרותי בין דויד גרוסמן לעידן אלתרמן, סדנת אמנות מהספרים בהנחיית המאיירת איה גורדון נוי, מפגש וסדנת כתיבה לנוער עם ליאת קוטנר, ומופעי סיפור עם היוצרים של ספרי היל דים "המתנה המושלמת", "חד קרן מסוג קרנף" ו"ציפי וצוף".

למה שווה ללכת: מפגשים מיוחדים עם "מוציאים לאור", שבהם כל ילד יוכל לכתוב את הסיפור האישי שלו; "בית מר קחת פואטי" המחלק תרופות וויטמינים מהספרים; ו"בית החולים לספרים", שיכיל סדנאות לריפוי "ספרים פצועים" מרוב שימוש, שאותם יביאו המשתתפים מהספ רייה הפרטית, או ספרים "פצועים" שנא ספו מרחבי הארץ וייתרמו לאחר שיקומם למחלקות ילדים בבתי חולים.

בחצר בית אבי חי יהיו יריד מכירת ספרים המותאם לגובה הילדים, דמויות ש"ייצאו" מדפי הספרים ויסתובבו בשטח ועמדות אוכל מהספרים - מתירס חם עד מיץ פטל.

כמו כן, גם השנה יתקיים בקפה שפירא בתל אביב יריד ספרים עצמאי, שיכיל את התוצרת הספרותית של 42 הוצאות עצמאיות מיוזמת "הקולקטיב הספרו תי". האירוע יתקיים בתאריכים 17-15 ביוני ויימכרו בו ספרים של הוצאות דו גמת כרמל, בבל, אפיק, אסיה, אפרסמון ספרים, לוקוס, הבא לאור, ספריית רות, ועוד רבות.

מלבד הדוכנים יתקיימו שעות סיפור לילדים, מפגשים ספרותיים, הרצאה בנו שא משבר האקלים, מופע הקראה של הוצאת טנג'יר, קריאה מתוך אנתולוגיית השירה הלסבית "את כל הרצון", ועוד. ימים רביעי-חמישי בשעות ,22:00-17:00 שישי בשעות ,16:00-10:00 רלב"ג .15

 ?? ?? בתוכנית: ספרים, השקות והפתעות
בתוכנית: ספרים, השקות והפתעות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel