Israel Hayom

מהפכה של שמחה

האמון בצעירים שמוכיח את עצמו ● היכולת של אלון חזן לשנות תוך כדי תנועה ● ומנור סולומון שהפך מפוטנציאל לדבר האמיתי ● עוד מוקדם להסיק מסקנות, אבל ייתכן שהניצחון של הנבחרת באלבניה (1:2) הוא הרבה מעבר לעוד שלוש נקודות בקמפיין ● מחר: מבחן נוסף מול איסלנד

- אורי אוזן

נבחרת ישראל הגיעה לאלבניה, אחרי התיקו הביתי מול איסל נד, במשחק שהיו בו הרבה דב רים טובים ושתי הופעות בכורה מר שימות, כדי לנסות לשנות את מאזן החוץ העגום מול נבחרות בדרג שלנו ומעלה. למעשה, ניצחון החוץ האח רון המשמעותי של הנבחרת היה מול אותה אלבניה, לפני חמש וחצי שנים בעידן אלישע לוי, כשניצלנו שני כרטיסים אדומים של המקומיים עד לדקה ה ,55 כדי להביס אותם .0:3 שלשום ב 1:2 של ישראל בטיראנה זה כבר היה סיפור אחר לגמרי.

אז הנה שלושה דברים שאפשר לקחת מהניצחון הזה:

מהפכת הצעירים. הצערת הנבח רת של חזן נותנת הרבה תקווה, ומ ראה כמה חשוב שמאמן כדורגל יעבור דרך קבוצות צעירות, כי התהליך הזה שהוא עובר )מעבר לאפשרות ללמוד מטעויות בתפקיד פחות לחוץ(, נותן לו את האמונה וההבנה שאפשר לתת קרדיט לשחקן לפי יכולתו, ללא קשר לגילו או לניסיונו.

מחצית משחקני השדה שפתחו את מול הם בני 23 ומטה. סולומון ,(99) ג'אבר (99) )הופעת בכורה נהדרת בהרכב, למרות הפנדל(, קארצב ,(00) עבדה ,(01) ליידנר .(02) תוסיפו להם את פרץ, וייסמן וגולדברג, ששלושתם בפסגת הקריירה, נבחרת נוער שעלתה לאליפות אירופה ונבחרת צעירה שע לתה לפלייאוף - ותקבלו הרבה סיבות לאופטימיות לגבי העתיד.

מנור סולומון. הנבחרת הגיעה לטו רניר הזה ללא הכוכב הכי גדול שלה, ערן זהבי, וכשהשחקן הכי מוכשר בדור החדש, מנור סולומון, לא שיחק במסג רת רשמית שישה חודשים ונכון להיום לא ברור איפה הוא יהיה בעונה הבאה. היו חששות שסולומון לא יגיע בכו שר, שאולי יתקשה להשלים 90 דקות ושיהיה קצת חלוד בפעולות עם הכ דור. אז חששות לחוד ומציאות לחוד.

העובדה שסולומון תופקד בנבח רת סוף סוף בתפקיד הטבעי שלו, כנף שמאל, ושמאחוריו משחק מגן עם יכו לות התקפיות אדירות, הפכו את אגף שמאל של הנבחרת לכזה שכל נבח רת שתשחק בעתיד מול ישראל תסמן את הסגירה שלו כמפתח לניצחון. אגף שמאל של נבחרת ישראל סיפק את כל ארבעת השערים של הנבחרת של חזן )ליידנר שני בישולים, מנור שני שערים ובישול(.

שלשום, השער הראשון של סולומון הוא בדיוק מה שהאגף הזה יכול לתת במעברים מול נבחרות מדרג גבוה. אם מנור ימשיך להציג את היכולת הזאת, לנבחרת יש המון סיבות לאופטימיות,

כי מבחינת כישרון, מנור הוא כישרון שצומח פה פעם בדור.

מאמן עם ראש פתוח. אחת הב עיות שהיו לנו בטורניר הקודם תחת וילי רוטשטיינר היתה ניהול המש חק והתגובות של המאמן לשינויים )או יותר מדויק, חוסר התגובות(. רוטשטיינר הכין נהדר את הנב חרת לרוב המשחקים, אבל כשה נבחרת נקלעה לצרה, או לחלו פין כשהנבחרת היריבה היתה משנה מערך או טקטיקה, לא היתה לו תוכנית ב' והיתה גם תחושה שהחילופים תוכננו מראש ללא קשר למתרחש על המגרש. אצל חזן, משחק שני ברצף, אנחנו רואים את ההפך המוחלט. מול איסלנד, חזן שינה פעמיים את המערך ועשה חי לופים התקפיים שהביאו את השוויון וכמעט גם את הניצחון. מול אלבניה הוא הגיב נהדר למ שחק במחצית כשהוציא את קא רצב המוצהב, הכניס את ספורי, הוריד את פרץ מדרגה ושינה מבנה בקישור )עבר לקשר אחורי יחיד(. מעבר למסר ההתקפי, חזן גם ידע שנצא יותר קדימה והוא לא יכול שהקשר שמשחק לפני הבלמים יהיה עם צהוב. וגם הפעם, החילופים הוכיחו את עצמם והיוו חלק גדול מהמהפך במחצית השנייה.

עכשיו הפנים למשחק מול איס לנד, כשתוצאה טובה ברייקיאווי­ק יכולה לקרב אותנו לראשות הבית. המשחק באיסלנד לא יהיה פשוט, בטח אם נביא בחשבון שהאיסלנדים נחו ואנחנו מגיעים אחרי מאמץ גו פני ומנטלי משמעותי. אבל הגישה הטובה של הצוות והשחקנים, הסגל המאוזן והסימנים הטובים גם אחרי התיקו בבית מול האיסלנדים, נותנים הרבה סיבות לאופטימיות.

מגיע לנבחרת שלנו לסיים את חלון המשחקים הזה עם חיוך, כי יש תחו שה שמשהו חדש וטוב מתחיל עכשיו.

 ?? ?? ג'אבר
ג'אבר
 ?? ??
 ?? ??
 ?? צילומים: רויטרס ?? סולומון. אופטימיות זהירה בנבחרת ישראל
צילומים: רויטרס סולומון. אופטימיות זהירה בנבחרת ישראל
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel