Israel Hayom

רואים רחוק

לאורליאן טשומאני בן ה ,22 הרכש החדש של ריאל מדריד, יש הרבה מה לתרום כבר עכשיו, אבל לכולם ברור כי הייעוד שלו הוא להיות "היורש של קסמירו" במרכז השדה

- דור הופמן

ריאל מדריד הודיעה אמש על רכישת קשרה של מונא קו, אורליאן טשומאני. הצרפתי הבינלאומי בן ה 22 חתם על חוזה לשש שנים תמורת 80 מיליון יורו, סכום שמעמיד אותו במקום הרביעי ברשימת שחקני הרכש היקרים ביותר של ריאל בכל הזמנים. טשו מאני מצטרף לאנטוניו רודיגר כרכש השני של האלופה הספרדית בקיץ הזה, וביום שלישי השבוע הוא יוצג בכפוף לבדיקות רפואיות.

בעוד הבלם הגרמני הגיע כדי לחזק את ההגנה באופן מיידי, טשו מאני מגיע במטרה להיות ביום מן הימים אחד המחליפים של חוליית הקישור המעוטרת בתולדות המוע דון. מאז 2014 טוני קרוס, לוקה מודריץ' וקסמירו נמ צאים כולם יחד במועדון, ומאז 2016 הם מרכיבים בבלעדיות את שלישיית הקישור המצליחה כל כך של ריאל. יחד עם זאת, כולם כבר חצו את גיל .30 קסמירו רק לאחרונה, אבל קרוס בן 32 ומודריץ', שהאריך חוזה בשנה נוספת, יחגוג בקרוב .37

כשמסתכלים על האבו לוציה של ריאל לאורך השנים האחרונות, ניתן לראות שינוי בכל אחת מהעמדות במגרש - שוער התחלף ב ,2018 בה גנה ובהתקפה יש פרצופים חדשים מדי שנה, אך הקישור נשאר בטון כבר שש שנים. בידיעה שגם החוליה הזאת תהיה זקוקה לריענון במוקדם או במאוחר, ריאל החלה לאגור כיש רונות צעירים בסגל שלה, וטשומאני הוא אחד משלישייה שכוללת כעת אותו, את אדוארדו קמאבינגה בן ה 19 ואת פדריקו ואלוורדה בן ה .23 קשה להכתיר יורשים, כי לכל מהשחקנים הללו אחד סט יכולות ייחודי משלו, אך בספרד מכנים את טשומאני "היורש של קסמי רו". ההשוואה הזאת נובעת בעיקר בגלל ההיבט הפיזי. כמו הברזילאי, גם הקשר הצרפתי חזק וחסון ומ תמחה בחטיפות, תיקולים ועצירת ניסיונות של היריבה. הוא מרבה לקבל כרטיסים צהובים ובעקבות כך פספס בעבר כמה משחקים, וב מקביל הוא יודע לאיים על השער מרחוק ולכבוש שערים.

הנתונים הסטטיסטיים היו בין היתר אלו ששכנעו את ריאל לשלם סכום שכזה על שחקן שהיה מבוקש על ידי כמה קבוצות צמרת אירופיות, אבל לא פחות מכך גרף השיפור. טשומאני מראה שיפור מדי משחק, ולאחרונה גם זומן לסגל נבחרת צרפת, שבמדיה קיבל כה הזדמנויות מדידייה דשאן.

"הוא בחור צעיר מאוד שמקבל עכשיו את אחת ההחלטות הכי חשובות בקריירה שלו", אמר הש בוע מאמנו הלאומי לקראת המעבר לריאל, "הוא שחקן מצוין ויציב".

ועדיין, ההוכחה הכי גדולה לפוטנציאל של טשומאני היא העובדה שריאל בחרה בו כשחקן העתיד של חוליית הקי שור שלה. להתקפה היא צירפה כמויות של שחקנים בשנים האחרונות, אבל במרכז המגרש הק דוש שלה כמעט ולא נגעה.

עם נתונים שמזכירים את אלה של קסמירו, הגנתית ובעיקר הת קפית, הקשר הצרפתי בן ה 22 עבר בהצלחה את האודישן הקשה ביותר בעולם הכדורגל. כעת, כל שנותר לו לעשות הוא להתחיל להיכנס לנע ליים של שלישיית קישור שעשתה ועדיין עושה הכל מהכל.

 ?? צילום: GettyImage­s ?? טשומאני
צילום: GettyImage­s טשומאני
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel