Israel Hayom

"אף אחד לא נתן לנו צ'אנס, אבל אנחנו ווינרים"

הזכייה בתואר כשחקן משמעותי: "חלמתי על הרגע הזה מאז שהייתי ילד" ● הביטחון שנבנה בפלייאוף: "הרגשנו שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה, בכל מגרש" ● ועתידו במועדון: "נשב ונדבר בקרוב" ● רפי מנקו, אלוף המדינה עם הפועל חולון בראיון

- יעקב מאיר

רפי מנקו הוא אחד הגורמים המרכזיים לזכייה המדהימה של הפועל חולון באליפות, והישראלי הב כיר והדומיננטי במסע של הסגולים לעבר התואר, וגם לחצי גמר ליגת האלופות מוקדם יותר העונה.

"תחושות מטורפות, צמרמורת בכל הגוף", אומר מנקו ל"ישראל היום" בראיון מיוחד לאחר הנפת הצלחת. "לז כות באליפות כשחקן משמעותי ומו ביל זה רגע מיוחד שחלמתי עליו מאז שהייתי ילד. אנחנו מאושרים, מגיע לנו אחרי כל העונה שעברנו".

בתחילת העונה אמרת שהגעת לחו לון כדי לזכות באליפות ולטעום את הטעם של תואר בישראל כשחקן מר כזי. האמנת שזה יקרה?

"בהחלט האמנתי. אני זוכר שאמר תי לך שהגעתי לפה כדי ללמוד מגיא פניני ולקבל ממנו את מה שצריך לע שות כדי לזכות בתארים. אני כל כך שמח על השנה הזאת ביחד איתו, זה היה מיוחד להיות עם גיא וללמוד מה עושים כדי לנצח במשחקים".

היו לכם לא מעט קשיים במהלך העונה עם הפסדים, חילופי מאמנים, תבוסה בגביע. כל הזמן הזה חשבת שהקבוצה יכולה להפוך את המצב ול סיים את העונה עם תואר?

"מה שמיוחד בקבוצה הזאת, זה מה שכל אחד הביא לתוכה. כל אחד תרם את שלו. אף אחד לא נתן לנו צ'אנס, ובכל שלב שמענו שאנחנו לא יכולים לע שות את זה - גם בסדרת הפלייאין מול בשיקטאש, גם בטופ ,16 גם ברבע הגמר, גם בפלייאוף מול ירושלים וגם מול הרצליה.

"פשוט יש פה חבורה של גב רים, ואין לי מילים כדי לתאר את ההישג שעשינו. אנחנו הקבוצה היחי דה שהראתה אופי לאורך העונה, פעם אחרי פעם ציירו אותנו כאנדרדוג, והג ענו להמון משחקים עם הגב אל הקיר. ככל שעבר הזמן הבנו שיש פה חבורה של ווינרים שיכולה לעשות דברים גדולים". עד כמה להדחה הכואבת בפיינל פור בבילבאו יש קשר למוטיבציה וליכולת שהראיתם בפלייאוף? "היינו מאוד מאוכזבים שם, כי רצינו לזכות בצ'מפיונס ולא היינו רחוקים מלהעפיל לגמר. חזרנו לארץ והבנו שזה מה שנשאר לנו עכשיו ושב סך הכל יש לנו שבעה ניצחונות לעשות כדי להיות אלופים. לא באנו בכושר שיא לפלייאוף, אבל הניצחון על גליל נתן לנו את הביטחון שאנ חנו יכולים ללכת עד הסוף. תוך כדי הפלייאוף נבנתה תחושה בתוך הקבוצה שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בכל מגרש ובכל רגע".

מבחינה אישית, העונה הזו, ובמיוחד הדרך שבה היא נגמ רה, היא סוג של חותם בשבי לך אחרי כמה שנים שהסתו בבת בין קבוצות, והנה הפכת לבורג חשוב באחת משלוש הקבוצות הגדולות בארץ?

"חד משמעית. אני חייב לשתף שבקיץ היו לי חששות ולא ידעתי מה לעשות. מצד אחד רציתי להמשיך באירופה והיו לי כמה אופציות, אבל מצד שני חו לון פנו אלי והרגשתי שזה הצעד הנכון. לא ידעתי מה יקרה ואיך הדברים יעב דו. לסיים עם אליפות זו חותמת גדולה שקיבלתי את ההחלטה הנכונה ושאני נמצא במקום מצוין ובדרך הנכונה".

מה מבחינתך המטרה הבאה?

"עמדתי במטרה חשובה וגדולה מב חינתי, ועכשיו אני צריך לסמן את המ טרות הבאות. כרגע אני רוצה לחגוג את האליפות ואז קצת לנוח. היתה עונה ארוכה ולא פשוטה".

יש לך חוזה לעונה נוספת עם אופ ציית יציאה לך ולקבוצה. איפה נראה אותך משחק בעונה הבאה?

"טוב לי פה ואני נהנה מאוד בחולון, אנחנו נשב ונדבר בקרוב ונקבל החל טות לגבי העתיד".

 ?? צילום: אלן שיבר ?? מנקו. "מגיע לנו אחרי כל העונה שעברנו"
צילום: אלן שיבר מנקו. "מגיע לנו אחרי כל העונה שעברנו"
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel