Israel Hayom

חדר חדש בלב, מקושט בצלחת אליפות

- עידו אשד

המופע של שיא הביטחון. האליפות של 2008 יצרה פרץ רגשות מטורף אצל מי שחולוניה יקרה לליבו. אליפות ראשונה אחרי 60 שנות פעילות, אליפות ראשונה זה 15 שנה של קבוצה שאינה מכבי ת"א, בניצחון על מכבי, בבית של מכבי. אבל זו היתה אליפות חד פעמית, בפיינל פור, ואחריה חולון כמעט התפרקה ולא מינפה את ההצלחה.

האליפות של 2022 היא קצת פחות מרגשת, כי אי אפשר לנצח אהבה ראשונה ובוסרית. אבל זו אליפות הרבה יותר בוגרת, בשלה ושלמה, כי היא משקפת תקופה ארוכה של התגבשות והתפתחות, ומייצרת אושר ורווחה שיישארו לטווח ארוך. היא מעניקה בי טחון בדרך ויציבות כלכלית, ובונה תחושת שייכות והזדהות עמוקות עם הקבוצה.

האליפות הזו שייכת למאמן נהדר ולשחקנים מצוינים, אבל מעל הכל, זו אליפות של מועדון שלם, של צבא האוהדים, ובעיקר של הניהול הספורטי בי האיכותי לאורך השנים האחרונות. כמה מיוחד זה לזכות באליפות בסדרה ולא בפיינל פור, אצלך בבית, אחרי שחטפת את הביתיות במשחק ,1 ולא ביד אליהו במשחק בודד, כמו שלושת התארים הקודמים.

סוף דבר, או התחלה חדשה. חולון אינה עיר כמו ת"א, חיפה או ירושלים. אין לה קבוצת כדורגל בכירה, מאז שצפרירים חולון התפרקה והתפוגגה. כל העיר מדברת על כדורסל. מראה הצלחת שעמדה לה באמצע המגרש לפני המשחק רק הלחיץ עוד יותר את הקהל הלחוץ ממילא. חלק מהאוהדים כבר דיברו על איך ישיגו כרטיס למשחק ,3 רק להוריד את הנאחס.

הניצחון במשחק 3 בירושלים היה המשחק הכי גדול של העונה. זו היתה חזרה מהקבר, אחרי מפח נפש טוטאלי במשחק 2 בחצי הגמר. אבל גודס והש חקנים שלו למדו מכל הפסד העונה, ומהמשחק ההוא במיוחד. אפילו ב 16 הפרש, שלוש דקות לסיום מול הרצליה, עוד לא התחילו חגיגות. החרדה שיתקה, עד שאורן אהרוני הוציא את כריס באב וזרק את המגבת הלבנה. ואין מה להלין על הפריצה למגרש בסיום. זה הזכיר את הצפת המגרש בבוסטון, כשבוב קוזי מכדרר לתוך ההמון. זוהי האליפות שלהם, והם יחגגו אותה במגרש שלהם.

לכל האוהדים האלה, חולוניה היא המשפחה השנייה. לחלקם הראשונה. ואחרי סוף שבוע של מסיבות הם חוזרים היום לעיסוקים הקבועים. לעבודה, ללימודים, לצבא, לבית. אבל הם יהיו קצת שונים. יהיה להם חדר חדש בלב, חדר שמ קושט בצלחת אליפות צבועה סגול צהוב. לתמיד. ובכל רגע קשה הם יפנו לחדר הזה, כדי לשאוב ממנו גאווה ונחמה. והוא ייצר בהם אדיבות, וחן, וחמלה. וברגעים קשים הוא יקנה להם תקווה, וייתן להם כוח לעוד 15 שנים של אהבה וכבוד למועדון שלהם, ולעצמם. כי זה מה שאליפות נותנת. קלא סה של אלופים.

 ?? ?? תואר של מועדון שלם, וצבא האוהדים
תואר של מועדון שלם, וצבא האוהדים
 ?? צילום: אלן שיבר ?? פניני
צילום: אלן שיבר פניני
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel