Israel Hayom

"השורה התחתונה? אולימפיאדה"

לא רק נינג'ה: יובל שמלא מכוון לפריז 2024 ● המטפס הישראלי בראיון מיוחד

- אורן אהרוני

המטפס יובל שמלא פתח בצורה נהדרת את העונה החדשה בשבוע שעבר. באחד ההישגים הטובים שלו בענף, הוא סיים במקום השישי בתחרות סבב גביע אירופה בהובלה, שנערכה בעיר ארקו שבאיטליה, וכעת הוא כבר מביט קדימה להמשך העונה.

שמלא בן ה ,23 שמוכר בשנים האחרונות בזכות תוכנית "נינג'ה ישראל" והפך לישראלי הראשון שטיפס על "הר המידוריאמה", חזר בינתיים לארץ כדי להמשיך בהכ נות לעונה הארוכה, שתגיע לשיאה באליפות אירופה באוגוסט. בסו פו של דבר, הוא מקווה להגשים את החלום ולהגיע גם למשחקים האולימפיים בפריז בעוד שנתיים.

"בשבילי זו היתה התחלה לעו נה שלא יכולתי לצפות לה וזה היה ממש משמח", סיפר שמלא ל"ישראל היום". "השנה, לקראת הקיץ, לא הייתי בטוח בכמה תחרויות ארצה להשתתף, כי כרגע הן לא תחרויות קריטריון לאולימפיאד­ה, שיתחילו רק בשנה הבאה.

"הרגשתי כבר בעונה הקודמת את הקושי, גם עם השילוב של הנינג'ה, והרגשתי שלא עמדתי במטרות שה צבתי לעצמי. עכשיו, בעצת מאמ ניי, החלטנו להתרכז במסלולים ול שכוח אם אני מגיע מוכן או לא. כל כך נהניתי מהמסלולים באיטליה, להילחם שם. הרגשתי שוב כמו ילד בן 16 שמתלהב מכל צעד וזה היה ממש כיף".

התחרות האחרונה בטח נותנת הרבה מוטיבציה להמשך.

"המון מוטיבציה. זה גם גרם לי להבין בתור ספורטאי, שאתה כל הזמן חושב על החולשות ומה צריך לשפר, ולפעמים קשה להתמודד עם הלחץ. התחרות גרמה לי להבין ול זכור שצריך גם להתרכז בחוזקות ולעבוד על האתגרים".

נראה שהענף בארץ הולך וצו בר תאוצה בשנתיים האחרונות.

"אכן, יש יותר ויותר הישגים והענף צובר תאוצה בכל העולם. ברגע שהענף הפך להיות אולימפי ויותר מתחמי טיפוס נפתחים, יותר נכנסים לספורט הזה. יש גם הרבה אתגרים - אני התחלתי כשזה היה ספורט קהילתי ואף אחד לא שמע על זה ועל נבחרת ישראל, ועכשיו הרמה מאוד עלתה, האימונים הש תנו והגיעו תקציבים".

בכלל, נראה שיש לנו נבחרת חזקה.

"מאוד. עכשיו, לקראת אליפות אירופה, כמה שיותר ספורטאים מנ סים להשיג את ההקצאות ולהגיע לשם, כשזו תקופה שמנסים גם לה תקדם בדירוג העולמי והאירופי. אנחנו בתחושה מאוד טובה בחוד שיים האחרונים, בטח לאחר השנה שעברה שלא היו בה הרבה הישגים".

היית קרוב להיכנס לטוקיו.

"בקמפיין הקודם סיימתי את אליפות אירופה במקום החמישי וזה היה מאוד קרוב לקריטריון. יש לי המון מה ללמוד מההכנות לטו קיו, ועכשיו הפנים לפריז. למדתי לא לירות לכל הכיוונים, כי זו עונה מאוד ארוכה ויש הרבה תחרויות".

אז זה אומר שאתה מתרכז מאה אחוז בטיפוס ולא בנינג'ה?

"אני מאה אחוז בטיפוס. השורה התחתונה זו לגמרי האולימפיאד­ה, זה חלום מאז שאני זוכר את עצמי".

היית מטפס על מגדל אייפל?

"עם כל הברזלים שיש שם זה לא כל כך מאתגר, זה כמו סולם אחד גדול. אולי יותר מאתגר וק שוח לטפס על עזריאלי, עם כל החלונות שם".

 ?? צילום: ‪Bjorn Phol‬ ?? שמלא. "למדתי לא לירות לכל הכיוונים"
צילום: ‪Bjorn Phol‬ שמלא. "למדתי לא לירות לכל הכיוונים"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel