Israel Hayom

הם זורקים בוץ, והציבור מתלכלך

תביעת הדיבה של נתניהו נגד אולמרט הפכה למופע מביך ● שרה נתניהו: "חצו קו אדום" ● ניר חפץ: "יאיר אמר לאביו 'תמשיך ללקק לכחלון'"

- מוריה קור

אולמרט הבין שכדי לזכות באהדה ציבורית ולהסיט ממנו את האש, עליו להצטרף למקהלה שקוראת לשרה נתניהו בשמות גנאי. יותר מדי אנשים נהנים מהמופע, ולכן איש לא מחשיך את המסך ואומר: די.

על אידיאולוגי­ה ועל סוגיות הרות גורל נסיכי הליכוד לא רבו. עכשיו, כשהם לשעבר, אין להם מה להפסיד. רק לנו, ואנחנו לא באמת חשובים.

קרבות בוץ, עיתונות צהובה ורכילות בבית המשפט: פתי חת משפט הדיבה של בנימין נתניהו נגד אהוד אולמרט היוותה אתמול, לשני ראשי הממשלה לשעבר, במה להטחת עלבונות ולהשתלחות אישית שכמוה לא ראתה ישראל עד כה.

עבור נתניהו זו היתה הזדמנות לה תייחסות לשלל הפרסומים העיתו נאיים שליוו את שנות כהונתו כר"מ, שאת רובם ביטל כ"קשקוש" וכ"הבל הבלים". מנגד, ניצל אולמרט את הבמה כדי לפרוש את משנתו על אישיותו של מחליפו.

החקירה שניהל סנגורו של אולמרט, עו"ד אמיר טיטונוביץ', פתחה צוהר לסוגיית מעורבותם של שרה נתניהו ויאיר הבן בהחלטותיו של נתניהו כר"מ ולהתנהגותם - שבאמצעותם ניסה עורך הדין לאשש את טענת מרשו, שבגינה נתבע על ידי משפחת נתניהו בסכום של 837 אלף שקלים.

התביעה, כזכור, נסובה סביב דברי אולמרט בראיון ב"דמוקרט ,"TV כי "מה שלא בר-שיקום זה מחלת הנפש של ראש הממשלה, של אשתו ושל בנו". על כך אמר אתמול נתניהו, בפתח דבריו: "זה לא מצב רגיל בפו ליטיקה, שאומרים משוגע, מטורלל. זה לא נאמר כהכפשה אלא כקביעת עובדה על ידי ראש ממשלה לשעבר, כאילו יש לו מידע והוא משתף את הציבור. מהקיצוניות, מההתעקשות שלא מדובר בהבעת דעה, החלטנו לתבוע".

לפיכך, כששאל עו"ד טיטונוביץ' האם רעייתו חוותה התקפים והאם הז מין את ד"ר ברקוביץ, רופא המשפ חה, השיב נתניהו: "אני לא זוכר שהיא חוותה התקפים בלתי נשלטים. לפע מים יש מצב לחץ, כבכל משפחה. אני לא מכיר מקרה אחד שנתן לה תרופה כלשהי". במענה לשאלה בנושא הדיווח השנתי על מצבו הרפואי, הדגיש נת ניהו: "יותר טוב שאומר זאת בקולי כאן: אין לי היסטוריה פסיכיאטרית".

בהמשך עבר טיטונוביץ' לשאול על כמה שמות שיוחסו לנתניהו בעיתו נות. על שינוי שמו לבנג'מין ניתאי בשהותו בארה"ב, השיב: "זה היה שם עט של אבי. החלפתי את השם, ועם שובי לארץ שיניתי שוב". על השם "ג'ון סאליבן" אמר נתניהו: "הבל הב לים". שאלתו הבאה של הסנגור, "מי זה ג'יי סאליבן ג'וניור?", הוציאה מנ תניהו תשובה מפתיעה: "תגיד, אתה מטורלל?".

שרה נתניהו, שעלתה לאחר מכן לדוכן העדים, פתחה במילים: "חצו קו אדום. כפסיכולוגי­ת אני עוזרת לאנשים, ורואה את זה בחמלה רבה. מתייגים שלילית אנשים עם קושי נפשי". בהמשך אמרה לסנגורו של אולמרט: "חינכתי את הילדים שלי לראות את הטוב באנשים, אבל הם חוו הרבה רוע מהתקשורת ומאנשים כמוך, לצערי הרב".

כשנשאלה האם אושפזה באוסטריה, השיבה: "שקר וכזב. אני יכולה להציג את הדרכונים שלי, שיראו שאין חות מת של אוסטריה". על ההקלטה שבה נשמעה אומרת ,BA.MA" פסי-כולו-גית", אמרה נתניהו: "דיברתי אולי בכעס אבל לא כך אמרתי את הדברים. זו קלטת שבושלה ונערכה. נעשו מני פולציות בעריכה. זה ערוץ 12 ששוחט אותנו באופן קבוע".

בשלב זה שאל אותה עורך הדין: "האם לפני השיחה הזאת שתית אל כוהול? האם את אוהבת אלכוהול?". על כך השיבה: "וודקה היה בבית אחרי שקודמנו )אולמרט; א"כ( השאיר אותו".

בסיום העדות שאל טיטונוביץ': "מדוע כל כך הרבה אנשים, מכל כך הרבה כיוונים, אפילו חברים שלך, בו חרים לתאר אותך בביטויים שקשורים לבריאותך הנפשית?". שרה: "השא לה מניחה הנחה שקרית. רוב האנשים בחיי אוהבים ומעריכים אותי. יש משהו בתרבות השוביניסטי­ת התקשורתית שנורא נוח להפוך נשים למשוגעות,

 ?? ?? אולמרט
נתניהו צילומים: יהושע יוסף
אולמרט נתניהו צילומים: יהושע יוסף
 ?? ??
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? נתניהו "אין לי הסטוריה פסיכיאטרית"
צילום: יהושע יוסף נתניהו "אין לי הסטוריה פסיכיאטרית"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel