Israel Hayom

"שני אנשי משמרות המהפכה עוכבו בארגנטינה"

- דמיאן פצ'טר

תעלומת המטוס של ונצואלה, שעוכב בארגנטינה, מעוררת סערה לאחר שנחשף כי חמישה אנשי צוות מתוך 19 היו בעלי אזרחות איראנית. בשיחה עם "ישראל היום" חבר הקונגרס הארגנטינאי מטעם האופוזיציה, גררדו מילמן, טוען ששניים מתוכם "הם לכאורה שני אנשי משמרות המהפכה".

הרשויות עצרו גם את הצוות של המטוס שהשתייך לחברת תעופה איראנית, שהיה תחת סנקציות אמריקניות ונכנס לתחומי המדינה ב־6 ביוני. זאת לאחר ששירותי המודיעין המקומי קיבלו התרעה מאורוגוואי.

המטוס מסוג בואינג ,747 שמקורו בקראקס בירת ונצואלה, מוחזק בנמל התעופה אזייזה בארגנטינה. רק לאחר 48 שעות נודע לרשויות על הימצאות המטוס ועצרו אותו עם הצוות, שמנה 19 איש, בהם 14 ונצואלים וחמישה אזרחים איראנים. זאת לאחר שבאורוגווא­י סירבו לאשר כניסה לצורך מילוי דלק.

בינתיים, האזרחים מוונצואלה שוחררו. חמשת האיראנים, שקיבלו אשרה זמנית, ממתינים לחזור לטהרן בטיסה מסחרית ואין נגדם צווי מעצר בינלאומיים. גורלם ייקבע השבוע בשימוע בבית המשפט המחוזי באזור נמל התעופה.

"יש שני חברי צוות שלכאורה שייכים למשמרות המהפכה", סיפר חבר הקונגרס מלמן. לדבריו, המטוס ביצע עצירה במשולש הגבולות בין ארגנטינה, ברזיל ופרגוואי, ושם ירד נוסע ששם משפחתו ווחידי. על רקע זה ייתכן שמדובר בקרוב משפחה של שר הפנים האיראני אחמד ווחידי.

"יש עשרה נוסעים מוונצואלה שלא נקלטו במערכות", הוסיף מלמן בשיחה עם "ישראל היום" מבואנוס איירס. חוסר הבהירות סביב הטיסה המסתורית עורר ספקות אצל המחוקק שמילא בקשה להסברים מהממשלה.

"מטוס תובלה לא מטיס 19 אנשי צוות, זה לא מצדיק את העלות־תועלת", הדגיש והתעקש שיבקשו שהרשויות ייקחו טביעות אצבע של האיראנים להצלבה עם גופי ביון מערביים. "מדובר בפעולת מודיעין של ונצואלה והמודיעין האיראני", סיכם.

 ?? ?? אחד מאנשי הצוות האיראנים
אחד מאנשי הצוות האיראנים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel