Israel Hayom

כשזה בטלוויזיה זה מצחיק, כשזו המציאות - זה כל כך כואב

- מוריה קור

תמונה אחת שווה אלף מילים, ואם צריך למצוא תמונה שתהלום את רבבות הטקסטים הפוגעניים, המבזים והמשפילים שהתעופפו אתמול בבית המשפט - וממנו אל אינספור מקלדות, טוויטרים וסלול ריים ברחבי האינסוף - התודעה ההיסטורית לא תלך אל החזון הציוני אלא אל השפל האמריקני, זה שפרץ אל תודעתנו עם קרב הציפורניים של אלכסיס וקריסטל, אי אז בשנות השמונים.

זירת בוץ, שתי נשים שפעם היו נשואות לאותו בלייק שרמנטי וע שיר. אחת לבנה עם שיער שחור מתולתל, אחת לבנה עם שיער לבן מוחלק, שולפות ציפורניים ורבות. הן לא כאלה, הן אמריקניות אש כנזיות, ואם היו מביטות מהצד לא היו מאמינות שזה הן. אבל פתאום כל השנאה והיצרים יוצאים החוצה. כשזה בטלוויזיה האמריקנית זה מצחיק. כשזה אצלנו - זה כל כך כואב. נסיכי הליכוד לא רבו על אידיאולוגי­ה כשזאת עמדה על הפרק. הם לא יצאו מדעתם במילים קשות על סוגיות הרות גורל. שם, חרצובות המילים נותרו מדודות בידי היועצים. עכשיו כשהם לשעבר - אין להם מה להפסיד, רק לנו, ואנחנו לא באמת חשובים.

כי יום אחד אולמרט הבין שכדי לזכות באהדה ציבורית וכדי ממנו את האש, כל שעליו לעשות הוא להצטרף למקהלה שקוראת לשרה נתניהו בשמות הגנאי המסורתיים - והלך עד הסוף. יותר מדי אנשים נהנים מהמופע הזה, ולכן אף אחד לא מחשיך את המסכים ואומר: די.

כתבים לא הולכים לצפות בקרב הדוחה הזה, שבו שואלים את שרה נתניהו אם היא אוהבת אלכוהול )אובג'קשן, מה לגיטימי בשאלה הזאת?(, כי מעניין אותם האם מדובר בשאלה נורמטיבית או לא. ולשר הבריאות לא באמת אכפת האם בכירי הפוליטיקה בריאים בנפשם או לא.

בישראל מעניקים נפח סיקור לפי "מדד הקליק בייטס". משפחת נתניהו על ספסל הנאשמים ולא באשמתה, משפחת נתניהו מביאה רייטינג והתקשורת רוכבת על זה. משפחת נתניהו מבוזה, ומשפחת נתניהו - יודעים כל אתרי האינטרנט - מקליקה יותר ממה שהק ליקה נינט בימיה הטובים. הא לכם דוגמה לסיקור חיובי, שמתבטא בסופו של דבר בכסף.

הסיקור הזה, אפשר לומר, בסוף יעזור לנתניהו. כי אם רעייתו חשודה ברקע פסיכיאטרי )אגב, חשבתי שזה כבר מותר בימינו, כשיאיר לפיד אומר שאוטיזם זו לא קללה( – אז מקסים מצידו של ראש הממשלה לשעבר להיגרר לתחתית שאליה סוחב אותו אולמרט, ולהיות שם למ ענה ולמען משפחתו.

ואם אין עניינים פסיכיאטריי­ם, אדרבא: סחתיין על ביבי שבוחר להיגרר לאותה תחתית של אולמרט - כדי לסמן קו אדום.

כדי להסיט ממנו את האש, אולמרט הצטרף למקהלה שקוראת לשרה בשמות גנאי - והלך עד הסוף. אף אחד לא מחשיך את המסכים ואומר: די

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? אולמרט. הציבור לא מעניין אותו
צילום: יהושע יוסף אולמרט. הציבור לא מעניין אותו
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel