Israel Hayom

מברק עד איזנקוט: גנרלים לא עדיפים על סוסי עבודה אנונימיים

- יהודה שלזינגר

בעיצומה

של סערת ממדים ללימודים, כשהלוחמים נקלעו לקרב בין הקואליציה לאופוזיציה, נכנס חבר כנסת צעיר יחסית העונה לשם איתן גינצבורג למשרדו של בני גנץ עם רעיון שרק עכבר כנסת כמוהו יכול למצוא. מת ברר שעמוק בתוך ההסתייגויו­ת שהגישו אנשי הליכוד ישנו סעיף שבו הם מסכימים להעלות את התקציב ללוחמים ל 75 אחוז. גינצבורג יידע את גנץ בנושא, וזה התייצב מעל בימת הכנסת ואמר שהוא תומך. רוב חברי הליכוד, שלא ממש הכירו את החוק במלואו ובקושי ידעו על קיומה של ההסתייגות שהוגשה על ידי אחד מהם, הצביעו בעד, והחוק עבר.

ח"כ אופיר כץ, הנושק למקום ה 20 ברשימת הליכוד, הרבה אחרי קולות בולטים כמו מירי רגב, ישראל כץ או גלית דיסטל אטבריאן, דרש שמשרד הבריאות יאשר הפעלת מרכז צנתור בבית החולים ברזילי שבאשקלון. אחרי מאבק ממושך, במארס האחרון זה קרה, והיום הסי כויים להחלמה של תושבי הדרום שלקו בשבץ ומרוחקים שעתיים מסורוקה עלו פי שלושה.

בימים אלה, כשריח הבחירות כבר כאן, שוב עולים שמות של גנרלים מפורסמים כמו גדי איזנקוט כמועמדים להיכנס למערכת הפולי טית. זה הזמן להזכיר שגנרלים מפורסמים לא עדיפים על עכברי כנסת חרוצים.

הניסיון מלמד שלא מעט גנרלים כשלו בפו ליטיקה. מספיק להסתכל על אהוד ברק בעל השיא השלילי לכהונה הקצרה ביותר, שבמה לכה הספיק לבצע נסיגה חפוזה מלבנון, שי חות כושלות בקמפ דיוויד ובטאבה, אינתיפא דה שנייה, הפקרת מדחת יוסף ותגובה חלשה ללינץ' ברמאללה. ברק לא היה היחיד, האלוף )מיל'( יאיר גולן קרא להעניק לאיש ההזוי סדי בן שטרית את הזכות להדליק משואה. מכניסתו המפוארת של הרמטכ"ל משה בוגי יעלון נשארה רק אובססיה לצוללות, וגם היהלום המחוזר, גבי אשכנזי, איך לומר בעדינות, לא ממש הטביע את חותמו על המערכת הפוליטית.

הפוליטיקה שונה לחלוטין מהצבא. פולי טיקאי זה מקצוע. זו לא מערכת שאתה עומד בראשה וכולם כפופים אליך. אתה זקוק ליחסי אנוש, נכונות לפשרות, גמישות, תחבולות, מוח יצירתי ובעיקר נכונות לשחות בבוץ עכור בלי מחיאות כפיים. הגיע הזמן להביא יותר סוסי עבודה אנונימיים וחרוצים ופחות גנר לים מפורסמים.

הפוליטיקה שונה מהצבא. אתה זקוק ליחסי אנוש, נכונות לפשרות, גמישות, תחבולות, ובעיקר יכולת לשחות בבוץ עכור בלי מחיאות כפיים

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel