Israel Hayom

בחסות הכאוס: נוחתים בישראל נאלצים לישון בשדה

חוסר הפיקוח על מערך ההיסעים בנתב"ג מוביל לשעות של המתנה ● "אף אחד לא יודע מה מתרחש עם הנהגים או מה הם עושים"

- שמעון יעיש

תורי ענק, שעות של המתנה ואנשים שמחפשים מקום לי שון. מה קורה עם מערך ההיסעים בנתב"ג? נוסעים שהגיעו לנמל התעופה בן גוריון ביום שישי האח רון נאלצו להמתין שעות ארוכות עד שמצאו מונית ליציאה מהמקום. התורים הארוכים השתרכו לאורך עשרות מטרים ואף יותר, וחלק מה נוסעים הרימו ידיים אחרי המתנה של שעות ארוכות, נכנסו לשדה והלכו לישון שם.

לפני כמה שבועות חשפנו כאן את העובדה שאף שהשמיים נפתחו, במשרד התחבורה לא טרחו להפעיל את הרכבות בשעות הלילה ובסופי השבוע, וכך נוסעים נאלצים לבקש מקרוביהם לאסוף אותם מנמל הת עופה, או לחלופין - לשלם סכומים גבוהים באופן חריג על מוניות.

כך, לדוגמה, מאות נוסעים שנחתו בישראל ביום שישי האחרון נאלצו להמתין זמן רב, לאחר שהמוניות שהיו אמורות לאסוף אותם לא הגי עו. לדברי בכירים המקורבים לנו שא, הסיבה לכך היא שנכון לעכשיו, נושא המוניות בנתב"ג לא מוסדר.

חוויה רעה לתיירים

בעבר נושא המוניות היה מוס דר, והיו חברות שעבדו בנתב"ג עם אישורים מיוחדים. כמו כן, עובדי שדה התעופה יכלו לתאם מול הנה גים את שעות העומסים בקרב הנו חתים, וכך לדאוג שיהיו מספיק מו ניות. נכון להיום הנושא פרוץ, וכל נהג שרוצה להיכנס לנמל התעופה יכול לעשות זאת ולאסוף נוסעים. כך בעצם נוצרים מצבים שבהם אין תיאום בין כמויות הנוסעים למספר המוניות שממתינות לנוחתים.

הנוחתים בישראל מנסים למצוא פתרון, כמו להזמין מונית לשעה מסוימת עוד לפני ההמראה ליש ראל. הבעיה בשיטה זו היא העובדה שבעקבות העומסים בנתב"ג, נוסעים רבים ממתינים לא מעט זמן למז וודות ולא יודעים מתי בדיוק יעזבו את המקום, מה שמסרבל עוד יותר את התהליך, הן מבחינת הנוסע והן מבחינת הנהגים.

בשל כך, נוצר מצב שבו נוסעים שנוחתים בשעות שבהן אין תחבו רה ציבורית עלולים למצוא עצמם בלי פתרון להגיע לבתיהם או לבתי המלון שהזמינו. הדבר כולל, כמובן, גם תיירים זרים, שחווייתם הראשו נה בישראל נפגעת מאוד ומתרחשת מייד לאחר הנחיתה.

בתוך כך, גורמים המעורבים בנושא סיפרו ל"ישראל היום" על כמה מקרי עוקץ של נהגי מוניות בשבועות האחרונים, בסכומים שה גיעו אף לאלפי שקלים. "כשאין פיקוח - אין פיקוח. אף אחד לא יודע מי הנהגים שנכנסים לנתב"ג, ואף אחד לא יודע מה הם עושים", כך לדברי הגורמים.

ממשרד התחבורה נמסר: "המשרד פועל לפרסום מכרז חדש שיסדיר את תחום המוניות בנתב"ג, ובוחן בימים אלו את האפשרות להפעיל רכבות לילה אל השדה וממנו".

 ?? ?? תורים עצומים ושעות המתנה ארוכות. מחכים למוניות בנתב"ג
תורים עצומים ושעות המתנה ארוכות. מחכים למוניות בנתב"ג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel