Israel Hayom

עוקפים משמאל

נבחרת ישראל ממציאה את עצמה מחדש עם מנור סולומון ודורון ליידנר כצמד שיוביל אותה מהאגף ● ערן זהבי מפרגן לקשר: "הוא הבהיר לו שתורו להוביל" ● אלון חזן חיזק את המגן: "אין לך מה לפחד" ● והמספרים בליגת האומות מדברים בעד עצמם ● הערב איסלנד נכנסת לכוננות ספיגה

- ליאב נחמני

כשיוסי בניון ואלון חזן ישבו לאחת מפגישות העבודה הראשונות שלהם, הם ניסו למצוא את החוזקות שיוכלו להפיק בסגל נבחרת ישראל ברמה המיידית. בנוגע לאיכויות של שחקנים כמו ערן זהבי ומנור סולומון לא היה להם ספק, אבל המנהל המקצועי והמאמן חיפשו משהו אחר, חדש, שלא היה בנבחרת.

ראשית, הוחלט להחזיר את מנור סולומון לתפקיד המקורי שלו בכנף שמאל של ההתקפה. בגיל ,22 הכי שרון הכי גדול שצמח בארץ, אולי מאז בניון עצמו, לא שיחק בתפקיד שלו תחת הצוות המקצועי האוסטרי, הן אצל וילי רוטנשטיינר וקודם לכן תחת אנדי הרצוג. כאן נכנס לתפקיד הניסיון של אלון חזן בנבחרות הצ עירות. הוא סימן את המגן השמא לי דורון ליידנר כמי שיכול לייצר כנף שמאלית עם מהירות וגיוון, כזו שלא היתה לנבחרת. "מדובר בשני שחקנים צעירים, איכותיים, כאלה שיוסי ואלון ידעו שיכולים להוביל את ישראל בשנים הבאות", סיפרו בנבחרת. "ליידנר מהיר מאוד, ואת מנור סולומון אי אפשר לעצור באחד על אחד. היה ברור שזו אחת הנקודות שייושמו ברמה המיידית".

אבל בניון וחזן לא תיארו לעצמם שהכל יעבוד כל כך מהר. ארבעה שערים כבשה ישראל בשני המש חקים הראשונים שלה מול איסלנד ואלבניה, כולם דרך האגף השמא לי. ליידנר בישל שניים )אחד מהם לסולומון ושני לשון וייסמן(, בעוד הקשר כבש פעמיים ובישל שער נוסף לליאל עבדה. בניון שוחח עם סולומון כשמונה לתפקיד. הוא בירר עימו מה מצבו הגופני אחרי תקופה של כשבעה חודשים ללא פעילות במסגרת רשמית. כמי שהיה באירופה וסומן ככישרון, הבהיר בניון לקשר שחטאר דונייצק כי הוא בונה עליו ומצפה ממנו ליטול יותר על עצמו.

ואז הגיעו הזימונים והפציעה של ערן זהבי, שמנעה ממנו להתייצב למשימה בליגת האומות. "זהבי דיבר בעצמו עם סולומון", סיפרו שחקנים בנבחרת, "ערן לא חושש שמישהו ייקח לו את המ קום אלא להפך, הוא הבהיר למנור שזה התור שלו להוביל. ערן יודע שאין לו עוד הרבה שנים בנבחרת ועכשיו יש דור צעיר שיצטרך לקחת את המושכות". השי חות הללו עם סולומון עזרו גם לכי שרון בן ה 22 להפנים את המצב. במקביל, אלון חזן לקח תחת השגחתו את ליידנר, שאותו אימן בנבחרת הצעירה. "אין לך מה לפחד, תשחק כמו שאתה יודע", אמר חזן למגן הפועל ת"א, רק בן .20 באימונים עבדה הנבחרת על תבניות התקפה ברורות ומעברים על הצד השמאלי, ובסופו של דבר הדברים באו לידי ביטוי גם במשחקים. כאמור, גילם הצעיר של שני שח קני הקו הוא בסיס לבנייה מחדש של הנבחרת. "ברמת הפוטנציאל, ליידנר שווה קבוצה בליגה בכי רה באירופה, סולומון כבר שם בגדול", הסבירו בצוות המקצועי לקראת המש חק הערב מול איסלנד, אך הודו ש"עכשיו יהיה קשה יותר, כי נבחרות יתכוננו בהתאם לצד השמאלי שלנו".

 ?? ?? חזן. ביטחון
חזן. ביטחון
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel