Israel Hayom

זה כל הקסם

פרו חולמת להעפיל הערב לגביע העולם בקטאר על חשבון אוסטרליה ● את התקוות שלה היא תולה במאגו פלומו - קוסם מקצועי, שמלווה אותה כבר שבע שנים והפך לכוכב הנבחרת

- דור הופמן

נבחרת פרו רחוקה משחק אחד מהע פלה שנייה ברציפות לגביע העולם בכדורגל. בהתחשב בכך שעד רוסיה 2018 היא המתינה 36 שנים, נשאלת השאלה מה סוד הקסם של הנבחרת הנוכחית, שהשאירה מאחור את קו לומביה, צ'ילה ופרגוואי.

התשובה מתחילה, כמובן, במאמן הארגנטינאי ריקרדו גארקה, שכבר שנים ארוכות מצליח להוציא את המ קסימום מסגל מוגבל, וממשיכה בק שרים רנאטו טאפיה ויושימאר יוטון, השוער פדרו גאלסה ובעיקר המתאזרח האיטלקי, החלוץ ג'יאנלוקה לפאדו לה, שהפך לכוכב הגדול של הנבחרת.

יחד עם זאת, במקרה של פרו הת שובה לשאלה היא מאוד פשוטה. סוד הקסם של פרו הוא קסם. ממש ככה. קוסם בשר ודם, אמן קלפים ואחיזות עיניים שמלווה את הנבחרת כבר שבע שנים לכל פינה בעולם. הערב, כמובן, הוא יהיה בקטאר.

ארנסטו קרפיו טיראדו, או בשם הבמה שלו "מאגו פלומו", הגיע לנ בחרת פרו מהדלת הצדדית. הוא היה איש טלוויזיה בערוץ ששידר את המשחקים של פרו במוקדמות הגביע העולמי, וב 2015 הציג למנהלים את הפורמט שראה לנגד עיניו. הוא הציע ללוות את הנבחרת לכל משחק ולכל טורניר שתשחק, ובין אימון למשחק ינצל את הזמן כדי לבדר את השחק נים עם הקסמים והטריקים שלו. אנשי התוכן של הערוץ אהבו את הרעיון, וכמו הקוסמים הגדולים, מאגו פלומו נכנס בדלת הצדדית - אבל בתוך רגע הופיע בדלת הראשית. פוף!

מהר מאוד הוא הפך לחלק אינ טגרלי מהנבחרת הפרואנית, ופיתח מערכות יחסים מיוחדות מאוד עם השחקנים. הקשר הזה יצר את המ נהג שבארוחת הצהריים ביום שלפני משחק "מאגו" מכין לשחקנים הופעה קטנה שתעלה את מצב הרוח, מנהג שהחליף עוד אסיפה טקטית רגילה. מעבר לזה, השחקנים נעזרים בקוסם ובאמונות שלו כפי שעושה כריסטיאן קואבה. ב ,2016 לפני משחק מוקדמות מול נבחרת ארגנטינה, הקשר הת זזיתי קיבל ממאגו פלומו קלף שמונה יהלום, והתבקש לדחוף אותו בגרב. קואבה עשה כדבריו של מאגו פלומו, כבש במשחק שהסתיים ב ,2:2 ומאז הקלף נשאר.

אין ספק שאמונה חסרת גבולות היא מצרך מתבקש בנבחרת שמח ליטה לצרף קוסם לסגל שלה, וב מקרה של פרו - יש מהאמונה הזאת בשפע. בעיקר אצל המאמן. גארקה ,(64) המכונה "קבלרו", בעל אמונות טפלות, לא מאשר לשחקניו ללבוש שום דבר ירוק בטענה שזה מביא מזל רע, ובעבר שלח שחקן להחליף נע ליים כי היה בהן מעט ירוק. גארקה גם מתנד לשירים של הזמר הפורטו ריקני מארק אנתוני בחדר ההלבשה, וזה מפני שפעם שחקנים שמעו אותו לפני משחק והפסידו.

אחת האמונות החזקות שלו היא לפגוש כלה ביום חתונתה בלובי המ לון לפני משחק חשוב. זה הצליח במו קדמות ב 2018 והפך לסיפור גדול עד כדי כך, ששלשום הגיעה למלון הנבחרת בקטאר כלה ביום חתונתה רק כדי לעזור לנבחרת.

אם כך, לא מפתיע שהמאמן קיבל בשמחה קוסם לנבחרת. "בהתחלה הוא חשב שזה יהיה טוב שהשחקנים יוכ לו להסיח את דעתם בעזרתי", סיפר מאגו פלומו, "וכנראה הוא הופתע מההצלחה ומה חיבור שנוצר". מובן שלא כולם חושבים ככה. בפרו יש לא מעט שמבקרים את מעו רבות הקוסם, אבל מאגו פלומו בטוח שהוא יודע לשמור על דיסטנס. "אני לא חודר לפרטיות של השחקנים, ומבין מתי הם זקוקים לי", הסביר. השחקנים, שמאוד אוהבים את נוכחו תו, נעזרו בה גם לקראת הערב. ככה זה עם קסמים ואמונות טפלות - זה בטח לא מזיק, ואפילו יכול לעזור.

 ?? ?? קואבה והקלף בגרב צילום: אי.אף.פי
קואבה והקלף בגרב צילום: אי.אף.פי
 ?? ?? מאגו פלומו. לא עוד גימיק צילום: מתוך טוויטר
מאגו פלומו. לא עוד גימיק צילום: מתוך טוויטר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel