Israel Hayom

תישארו מחוברים

קיום המונדיאל בחורף יגרום לכך שעונת 2022/23 תהיה אחת הצפופות והקשות בהיסטוריה ● למרות זאת, זה לא מונע מהקבוצות לצאת גם הקיץ למסעות ברחבי העולם, כשהמטרה הברורה היא הגדלת חשבון הבנק ● נדב יעקבי עם מה שמחכה לנו עד לחידוש הליגות בתחילת אוגוסט

- נדב יעקבי

באופן רשמי עונת הכדורגל 2022/23 הסתיימה לפני שבועיים, כשריאל מדריד ניצחה את ליברפול בגמר ליגת האלופות. אבל זה לא באמת. שכן כמה ימים לאחר מכן כבר החלו משחקי ליגת האומות, ועבור רבים משחקני הקבוצות הבכירות באירופה שום דבר לא נגמר. לחופשת הקיץ המיוחלת הם יוכלו לצאת רק לקראת הסופ"ש הקרוב.

החופשה תהיה הפעם קצרה במיוחד. ככה זה כשהמונדיאל מתקיים השנה בחורף, בנובמבר ובדצמבר. זה מחייב שכל הליגות הבכירות יתחילו מוקדם מהרגיל, כבר בתחילת אוגוסט. ולמרות הכל, קבוצות הפאר של אירופה לא מוותרות על מסעות המשחקים המפרכים בארה"ב, באסיה ובאוסטרליה.

כמו בכל קיץ, המאמנים יתלוננו שהשחקנים ייאלצו לבלות שעות ארוכות בטיסות טרנס־אטלנטיות כדי לקיים משחקי ראווה עם מעט מאוד חשיבות מקצועית. אבל הגזברים יחגגו, שכן מדובר באפיק הכנסה משמעותי מאוד עבור המועדונים, וכל משחק מכניס מיליונים רבים לחשבון הבנק.

העונה הקרובה עומדת להיות אחת המוזרות ביותר שידע הכדורגל העולמי, שכן מעולם לא קרה שהליגות יופסקו, באופן מתוכנן, לתקופה של כחודש וחצי. אז נכון, לפני שנתיים הכדורגל בכל העולם )למעט בלארוס( נעצר למשך יותר משלושה חודשים בשל מגיפת הקורונה, אבל זה ממש לא היה מתוכנן מראש.

כך, למשל, הפרמייר ליג, שתיפתח ב־6 באוגוסט, תיעצר ב־31 בנובמבר - שמונה ימים בלבד לפני משחק הפתיחה של נבחרת אנגליה במונדיאל. הליגה האנגלית תתחדש שמונה ימים אחרי גמר המונדיאל, שיתקיים ב־81 בדצמבר. גם הליגות בגרמניה ובצרפת ייפתחו בסוף השבוע של 5 באוגוסט, בעוד בספרד ובאיטליה ייצאו לדרך שבוע אחד לאחר מכן.

מוריניו מגיע לבירה בחיפה

בגלל המונדיאל לוח הזמנים של שלב הבתים בליגת האלופות )וגם בליגה האירופית ובקונפרנס ליג( יהיה רצחני. המחזור הראשון יתקיים ב־6 וב־7 בספטמבר והמחזור השישי כבר ב־1 וב־2 בנובמבר, מה שאומר שישה משחקים בתוך פחות מחודשיים, חודש פחות מבכל עונה רגילה.

אז כן, העונה הקרובה עומדת להיות מתישה מאוד עבור השחקנים שמופיעים גם בנבחרות הלאומיות שלהם, וכולם רק מקווים שלא יהיו פציעות קשות ושכולם יגיעו למונדיאל בריאים, שלמים ובכושר הטוב ביותר.

מרבית הקבוצות הבכירות כבר פרסמו את לוח משחקי הקיץ שלהן )שמרביתם יהיו בחצי השני של חודש יולי(, למעט מילאן ואינטר, שאמורות לעשות זאת בתקופה הקרובה.

מנצ'סטר סיטי וצ'לסי ייצאו לארה"ב, ליברפול

תטוס למזרח הרחוק, מנצ'סטר יונייטד העדיפה את אוסטרליה. וטוטנהאם, שתטוס תחילה לדרום קוריאה, תגיע בסוף יולי לישראל, למשחק מסקרן מול רומא.

יהיה מעניין לראות באצטדיון סמי עופר בחיפה את ז'וזה מוריניו, מי שהוליך את רומא לזכייה מרגשת בקונפרנס ליג, מול קבוצתו הקודמת, שאותה מאמן אנטוניו קונטה האיטלקי. וזה לא יהיה המשחק הבינלאומי היחיד שיתקיים בישראל הקיץ.

24 שעות אחרי האירוע בחיפה יעלו על כר הדשא בבלומפילד אלופת צרפת פ.ס.ז' - אולי עם זינדין זידאן על הקווים - ומחזיקת הגביע נאנט, למשחק הסופרקאפ הצרפתי.

וזה כנראה לא הכל. עדיין לא נקבע המועד הסופי, אבל נראה שבתחילת אוגוסט ייפגשו באצטדיון בלומפילד יובנטוס ואתלטיקו מדריד. ולמרות הכול, אין ספק שהמשחק המעניין ביותר שמצפה לנו הקיץ יהיה הקלאסיקו בין ריאל מדריד, אלופת ספרד ואירופה, לברצלונה. הוא יתקיים ב־32 ביולי בלאס וגאס.

בארסה תקיים ארבעה משחקים בארה"ב. היא תתחיל במפגש מסקרן מול אינטר מיאמי, קבוצתו של דיוויד בקהאם. לאחר הקלאסיקו מול ריאל מצפה לבארסה מפגש מעניין מול יובנטוס, והיא תסיים את המסע ב"תפוח הגדול", במפגש עם ניו יורק רד בולס.

אלופת אירופה ריאל מדריד תקיים שלושה משחקים בארה"ב. אחרי הקלאסיקו בלאס וגאס היא תשחק מול קלוב אמריקה ונגד יובנטוס. 11 ימים לאחר מכן ריאל תנסה לזכות בתואר רשמי ראשון בעונה החדשה, כשתיפגש עם איינטרכט פרנקפורט באצטדיון האולימפי של פינלנד, בהלסינקי, בסופרקאפ האירופי. אז אם אתם מתכננים חופשת קיץ בארה"ב, בתאילנד, באוסטרליה או בפינלנד, הרשימה הזו היא עבורכם.

 ?? ??
 ?? ,GettyImage­s ?? ויניסיוס ופאטי במאבק. ברצלונה וריאל ייפגשו בארה"ב צילומים: אי.פי, אי.פי.אי, אי.אף.פי
,GettyImage­s ויניסיוס ופאטי במאבק. ברצלונה וריאל ייפגשו בארה"ב צילומים: אי.פי, אי.פי.אי, אי.אף.פי
 ?? @nimidana ?? נדב יעקבי, גם בטוויטר -
@nimidana נדב יעקבי, גם בטוויטר -

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel