Israel Hayom

מי יחזיר לנוסעים את הכסף? "עלייה חדה בביטולי הטיסות לטורקיה"

אזהרת המסע הוחמרה - ויותר ישראלים מבקשים לבטל חופשות ● אך רק מי שיעמוד בתנאים יקבל החזר

- שמעון יעיש

העלאת רמת האזהרה לטיסות לטורקיה לדרגה 4 הובילה לע לייה בבקשות לביטול טיסות למדינה. כך עולה מבדיקת "ישראל היום" עם חברות התיירות, כאשר חידוד האזהרה לפני כמה שבועות הוביל למספר ביטולים נמוך יחסית.

לפי חברות התיירות, ניתן לקבל את הכסף בחזרה אם הלקוח עומד בתנאים - בעיקר אם החופשה נרכשה עם תנאי ביטול שמכסים אותו, או שהוא עדיין עומד תחת חוק הגנת הצרכן.

אם לא - בחברות התיירות לא מוכ נים לספוג את הנזקים, שכן חלק מה תשלומים הועברו לחברות התעופה, לבתי המלון ולשאר הספקים. כרגע יש ניסיונות לפצות את הנוסעים ביוזמות שונות בממשלה, אך אף אחת מהן עדיין לא הבשילה.

בחברת קשרי תעופה מסבירים: "בעקבות ההודעה, מרבית הפניות לביטול הן סביב איסטנבול. כרגע יש האטה בהזמנות, אבל אנחנו מאמינים שבהמשך הקיץ, אם לא יתרחש אירוע חריג, נראה התאוששות וטורקיה תחזור להיות יעד מבוקש. יש התעוררות לי עדים כמו בורגס, מונטנגרו וברצלונה".

באתר התיירות גוליבר דיווחו על ירידה חדה בהזמנות טיסות וחבילות נופש לטורקיה ביממה האחרונה. לד ברי זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר: "טורקיה הפכה ליעד מבוקש בחוד שים האחרונים. ביממה הראשונה של אזהרת המסע ראינו ירידה חדה בהזמ נות, אך מאז ראינו התאוששות. היש ראלים לא מתרגשים מאירועים כאלו אחרי שהכותרות יורדות. הרצון לצאת לנופש גובר על כל חשש. כעת, אנו מזהים ירידה של כ 50% בהזמנות לנו פש בטורקיה, אך עם זאת אין שינוי בהיקף ההזמנות, ואת מקומה של טור קיה תופסות יוון וקפריסין", אומר רוזן.

לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית אשת טורס: "עדיין אין הרבה ביטולים, אבל כן יש האטה בה זמנות חדשות. רוב הנסיעות שלנו הן לאנטליה, שם הישראלים מרגישים יותר בטוחים מאשר באיסטנבול, ואזה רת המסע חמורה פחות".

מנסים למכור חופשות

כאמור, סוכני נסיעות מבהירים שיש ירידה חדה מאוד בביקושים לחופשה באיסטנבול, ורבים מבקשים לבטל חו פשות שכבר רכשו.

בינתיים, ברשתות ניתן למצוא יש ראלים רבים שמנסים למכור את החו פשות שרכשו בטורקיה. ברוב המק רים, הנוסעים הישראלים לא יקבלו את כספם בחזרה.

 ?? ?? נוסעים בדרך לאיסטנבול, אתמול
נוסעים בדרך לאיסטנבול, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel