Israel Hayom

יאיר גולן בעוד התבטאות חריגה: "בנימין נתניהו - מחלה ממארת"

- כתב "ישראל היום"

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, ממשיך לספק אמירות מעוררות מחלוקת שמעוררות עליו תרעומת. בראיון לרדיו 90 אמר אתמול לנחמה דואק: "צריכים להמשיך בממשלת השינוי כדי לגאול את ישראל מהמחלה הממארת שנקראת בנימין נתניהו".

תנועת הליכוד הגישה תלונה במשטרה נגד יאיר גולן בדרישה לפתוח נגדו בחקירה על הסתה לאלימות נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו.

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה שבה סגן השרה גולן גורם לסערה. במאי ,2016 בעודו מכהן בתפקיד סגן הרמטכ"ל, אמר בטקס יום השואה במכון משואה שבקיבוץ תל יצחק: "מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה לפני 70 עד 80 שנה". התגובות הקשות לא איחרו לבוא. נתניהו גינה את אמירתו ואמר שהיא גורמת לזילות השואה. בד בבד, משפחות חללי צה"ל דרשו לפסול את מועמדותו לתפקיד הרמטכ"ל.

בינואר השנה, בראיון לערוץ הכנסת, גולן כינה את מתיישבי חומש "תתי אדם". רה"מ נפתלי בנט מיהר לגנות ואמר כי דבריו "מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם". גולן הסביר ואמר כי הוא התייחס בדבריו "למשחיתי קברים, תוקפי תמימים והורסי רכוש".

בליכוד לא נותרו חייבים ומסרו בתגובה לדבריו: "דברי ההסתה החמורים של יאיר גולן נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו ראויים לכל גינוי, מכל קצות הקשת הפוליטית. גולן שביזה את זכר השואה בערב יום השואה, בעודו לובש מדים, כשהשווה בין מדינת ישראל לבין השלטון הנאצי, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לליכוד ולעומד בראשו. אנו דורשים מבנט ומלפיד לגנות בקול ברור את ההסתה הפרועה של גולן".

ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית): "לצערי עלי לקבוע, לאחר מספר התבטאויות אומללות מהסוג הזה, כי סגן השרה הוא אשר חולה במחלת שנאה ממארת לכל מה שריח יהדות, לאומיות ואהבת ישראל נושב ממנו".

 ?? ?? גולן. הפעם הוא כן התכוון?
גולן. הפעם הוא כן התכוון?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel