Israel Hayom

תקווה חדשה נגד הליכוד וש"ס: על הכוונת - מאגרי המידע על בוחרים

החשש מבחירות מביא את הימין בקואליציה לנסות לרסן את כוחן של מפלגות האופוזיציה ● בתקווה חדשה מבקשים להרחיב את החוק באופן שיקשה על המחזיקים במאגרי המידע הללו

- יהודה שלזינגר

בסיעת תקווה חדשה מכשירים את הקרקע לקרבות של מערכת הבחירות, אף שהממשלה עדיין לא התפרקה. במפלגה מתכוונים להעלות היום הצעת חוק שנועדה להקשות על המחזיקים במאגרי המידע בליכוד ובש"ס. מדובר במאגרי הבוחרים האיכותיים ביותר במערכת הפוליטית - שאינם נמצאים בסדר הגודל הזה בידם.

מדובר בהצעה של ח"כ מיכל שיר, שלאחרונה פתחה במאבק נגד הליכוד גם במליאה וגם ברשתות החברתיות. אליה הצטרפו חברי הכנסת צבי האוזר ובני בגין. בהצעת החוק מבקשים השלושה להרחיב את חוק הגנת הפרטיות באופן שיפגע ביכולותיהן של הסיעות מהאופוזיצי­ה לנהל את מאגרי המידע.

כך, למשל, מבקשים אנשי תקווה חדשה לקבוע כי בכל חמש שנים יימחק המידע מהמאגר, אם אדם לא אישר מחדש את השימוש בו. כמו כן, הגורם שמחזיק במאגר יצטרך לפנות לאדם שעליו המידע, להסביר לו איזה שימוש יעשה בו, ולבקש אישור שימוש. אחרת, ייחשב הדבר לפגיעה בפרטיות שלו.

נוסף על כך, מבקשים לקבוע בתקווה חדשה כי הגורם המחזיק במידע יצטרך להודיע לאדם על משך התקופה שבה יחזיק את המידע, ויודיע לו שיש לו זכות לבקש את מחיקת המידע, כולל פירוט דרכי הפעולה לעשות זאת.

שוקלים לפזר את הכנסת

גם בגוש המרכז־שמאל יש תכונה והתארגנות למהלכים פוליטיים משלהם. בכירים בגוש מעריכים כי הממשלה הנוכחית סיימה את דרכה.

חששם הוא מהקמת ממשלת ימין בכנסת הנוכחית ללא מפלגות השמאל. ההערכה היא כי אורבך שואף להקמת ממשלה עם הליכוד ועשוי לשכנע את בנט לנקוט מהלך שכזה. חשש נוסף הוא ששר הביטחון בני גנץ עשוי אף הוא להצטרף לגוש הימין ולהשאיר את יש עתיד, העבודה ומרצ מאחור. לכן נשקלת האפשרות לתמוך בפיזור הכנסת הנוכחית.

"די ברור שהממשלה סיימה את דרכה בצורה הנוכחית", אמר גורם בגוש, "במקום לשבת משולבי ידיים, לקום בבוקר ולגלות שקמה פה ממשלה - יש אפשרות לתמוך ביציאה לבחירות ולהילחם מחדש. זה הרי או ממשלת ימין קיצונית על מלא בכנסת הזו או בחירות".

 ?? ?? שיר. מה האינטרס?
שיר. מה האינטרס?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel