Israel Hayom

בנט לר"מ איטליה: ב 75% מהמקרים הצבעותיכם באו"ם נגד ישראל

- אריאל כהנא

ראש ממשלת איטליה מריו דראגי סיים אמש ביקור בן יומיים בישראל, שבמהלכו נפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד.

במפגש עם בנט סיכמו הש ניים כי בקרוב ייערך מפגש בין ממשלתי של שרי שתי המדינות.

חלק נכבד משיחותיו של דראגי הוקדש להשלכות העול מיות של המלחמה באוקראינה. הוא ציין בפני האורחים את ההכרח של איטליה לאתר מקורות אנרגיה חלופיים לגז הרוסי, וכן את המחסור בחיטה הנובע מהמלחמה.

בנט אמר בהקשר זה: "אירופה זקוקה כרגע לאנרגיה בהקדם, ובישראל יש לנו גז טבעי במים הכלכליים שלנו. אלה בשו רות טובות לישראל, לאיטליה ולאירופה. דיברנו על שיתוף הפעולה הנדרש כדי להביא לכך שהגז הטבעי של ישראל יוכל לשמש גם את אירופה".

בתוך כך, בנט הציג בפגי שה את תפיסתו בנוגע לסכנה האיראנית, שלפיה יש לפגוע בראש הנחש, ולא רק בשלו חותיו. הוא העלה במפגש גם את דפוס ההצבעות הבעייתי של איטליה במוסדות האו"ם נגד ישראל. מהנתונים עולה כי איטליה מצביעה בעד הצ בעות אנטי ישראליות ב 75% מהמקרים המועלים בעצרת הכללית, ובשאר ההצבעות היא נמנעת.

בנט ניצל את המפגש עם כדי לפנות ללבנון בסוגיית המחלוקת על המים הטרי טוריאליים ואמר כי "אני גם מצפה ליום שבו לבנון תחליט שהיא מוכנה להפיק תועלת מהגז הטבעי במים הכלכליים שלה. חבל שהמנהיגות בלבנון, במקום להפיק את הגז לטובת אזרחיה, מתעסקת בלריב מרי בות פנימיות וחיצוניות. מציע להם לנצל את ההזדמנות לשפר את הכלכלה ולבנות עתיד טוב יותר לעם הלבנוני, ולהתחיל לטפל בזה".

 ?? ?? בנט ודראגי צילום: חיים צח/לע"מ
בנט ודראגי צילום: חיים צח/לע"מ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel