Israel Hayom

"התמונה הכללית בפנסיה מתחילת השנה היא שלילית"

- סוניה גורודיסקי

החרפת האינפלציה ברחבי העולם והצפי לרצף העלאות הריבית האגרסיבי וחוסר הוודאות בנוגע לעתיד הכלכלה העולמית, גורמים לנפילות חדות בבורסות ברחבי העולם, ובמיוחד במדד מניות הטכנולוגיה שחווה גאות חסרת תקדים בשנה שעברה ואילו בחודשים האחרונים צולל בעשרות אחוזים.

הריבית שעולה בקצב כה מהיר פוגעת בחברות בשני מישורים - מצד אחד היא מקשה על גיוס ההון של החברות, מצד שני היא פוגעת ביכולת הקנייה של הצרכנים, כלומר היא פוגעת גם ברווח של החברות. התוצאה היא ירידות בשווקים הפיננסיים, שמהווים מעין מראה למצב החברות. לירידות בשווקים השפעה דרמטית על חסכונות הציבור - פנסיות, קרנות גמל, השתלמות, ועוד.

"הרוב של חסכונות הציבור מושקע בשוק ההון, חלקו העיקרי באגרות החוב הממשלתיות והקונצרניו­ת וחלקו גם בשוקי המניות. התמונה הכללית בפנסיה מתחילת השנה היא שלילית. במאי נרשמו תשואות ממוצעות של 3%-1.5% במינוס. מתחילת השנה אנחנו בתשואה שלילית מצטברת של ,"5.5%-4% אומר אייל ראובן, מנכל "טאואר פתרונות השקעה מתקדמים" מבית מגדל שוקי הון. ראובן מסייג ואומר כי צריך לזכור שמדובר בחיסכון לטווח ארוך, ושוקי המניות עולים לאורך השנים. "צריך לראות את הדברים בפרספקטיבה על פני שנים".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel