Israel Hayom

"ההוצאות עולות והמשכורות נשארות אותו הדבר - חוסר אונים"

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

כמו רבים במדינה, גם לילך ורותם טביב מאבן יהודה, פקידת קבלה במשרד עורכי דין ואיש תמיכה טכנית בתחום המחשבים, הורים ליהונתן )13( וליהב ,)7.5( מרגישים את העלייה ביוקר המחיה מדי יום.

רותם מספר: "אנחנו משתמשים ברכב כל יום, ובעקבות עליית מחירי הדלק, גם כשמדובר בנסיעות קצרות - אתה שוקל אם לנסוע או לא, כי הדלק כמעט הגיע לשמונה שקלים לליטר. שיעור גבוה מאוד מהדלק הוא מיסוי. ראינו שכשרוצים לתת צ'ופר קטן לאזרח, אפשר לעשות את זה ולהוריד את המחיר בתקופה של כמה חודשים. המחיר של הדלק חייב לרדת.

"מבחינת מחירי המזון, כשאתה נכנס לסופר, אתה מחשב לגבי כל דבר שאתה קונה, ואתה עושה סקר שוק איפה כל דבר נמכר במחיר

סביר יותר. אני יכול להגיד שאני מכיר לא מעט חברים שלא קונים את אותם מוצרים שהם נהגו לקנות בעקבות העלייה ביוקר המחיה, אלא מוצרים זולים יותר. אנחנו בקיץ כעת, ומחיר החשמל גבוה. כשאתה רוצה לקרר את הבית ולהפעיל את המיזוג, אתה חושב אם להדליק או לא ובאיזו טמפרטורה. הכל מתייקר, אין אוויר במדינה".

עוד מספר טביב: "ההוצאות שלנו גדלו ביותר 1,000־מ שקלים בחודש בממוצע. העלות המשמעותית ביותר היא בשכר הדירה. אמנם לנו העלו רק ב־005 שקלים את שכר הדירה, אבל יש הרבה אנשים מסביב שהעלו להם את השכירות 1,000־ב וגם 1,200־ב שקלים. זה לא אמיתי".

גם סיגל מתל אביב, אם לשניים, מספרת על העלייה ביוקר המחיה, שמתבטאת בעלייה גבוהה מאוד בשכר הדירה. "העלו לנו את דמי השכירות בת"א 5,350־מ שקלים 7,000־ל שקל. אנחנו ניאלץ לעזוב את תל אביב בגלל העלויות הגבוהות. ההוצאות עולות והמשכורות נשארות אותו הדבר, וזה הפך להיות בלתי אפשרי. מרגישה שאני צריכה עוד משכורת".

 ?? ?? משפחת טביב
משפחת טביב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel