Israel Hayom

נשארו בתחרות

כלכלת ישראל עלתה שני מקומות אל המקום ה־52 2022־ב במדד התחרותיות של מכון המחקר השוויצרי IMD

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

כלכלת ישראל עלתה שני מקומות אל המקום הב52 ,2022בב לעומת 27 .2021בב זאת מבין 63 מדינות מפותחות במדד התחרותיות של מכון המחקר השוויצרי .IMD

בראש הדירוג העולמי נמצאת דנמרק עם עלייה של שני מקומות. אחריה ממוקמת שווייץ עם ירידה של מקום אחד, סינגפור עם עלייה של שני מקומות, שבדיה עם ירידה של שני מקומות, הונג־קונג עם עלייה של שני מקומות, והולנד עם ירידה של שני מקומות.

בתחתית הדירוג ממוקמות: בוטסואנה עם עלייה של שלושה מקומות, ברזיל עם ירידה של שני מקומות, דרום אפריקה עם עלייה של שני מקומות, מונגוליה עם ירידה של מקום אחד, ארגנטינה עם עלייה של מקום אחד,

וונצואלה - המדורגת אחרונה גם בשנה זו.

מכון המחקר IMD בוחן אחת לשנה את מידת כושר התחרות בין הכלכלות הלאומיות על בסיס קריטריונים שונים. מדד התחרותיות העולמי מדרג 63 מדינות על פי פרמטרים כלכליים שונים ומתבסס על נתונים שנאספו מגופים עסקיים בעולם, ביניהם איגוד לשכות המסחר בישראל.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר כי "נתוני הדו"ח משקפים בראייה נכונה ואובייקטיב­ית את השינויים במבנה המשק בישראל, החוזקות והחולשות שלו. מוטב שנתונים אלה יהוו אבן פינה בחשיבה של כל השרים הכלכליים וגם הפקידות הבכירה, שטרם הפנימו כנחוץ את מלוא המשמעות של השינויים במבנה המשק ותרומתו ליצירת מקומות עבודה ועוד".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel