Israel Hayom

"סידהארתא" הרמן הסה

-

יובל נבו ,(38) מנהל בית הספר השש שנתי "תבל" בירושלים, בחר בספר "סי דהארתא" של הסופר הרמן הסה כזה שהשפיע עליו במיוחד. "סידהארתא מהווה מבחינתי את דמות התלמיד האידיאלי – הוא מנסה כיוונים שונים, בכל אחד מהם הולך ולומד כמיטב יכולתו, מפיק ומתפתח", אומר נבו.

זו השנה הרביעית של נבו בתפקיד, בבית הספר שבו לומדים 320 תלמידים. קודם לכן היה מפקד תוכנית "תלפיות" של משרד הביטחון.

הספר מספר את סיפורו של נער הודי ששמו סידהארתא, אשר מחפש את הדרך הנכונה לחיות. הסופר הגרמני הרמן הסה, זוכה פרס נובל לספרות, פרסם את הספר ב 1922 על רקע שהותו בהודו בתחילת המאה ה .20

יובל מספר: "סידהארתא מרגיש שהחיים לא מספקים עבורו. הוא מצטרף לנזירים ולומד איך להסתגף, ולאחר מכן מגיע לעיר הגדו לה להתנסות בחיים החומריים, מתעשר, אבל מחליט שגם זו לא הדרך ועוזב הכל".

לדבריו, מה שהרשים אותו הוא שהבחור בספר נמנע מלאמץ גורו שינחה אותו, אך מוכן להתמסר למורה וללמוד ממנו כמה שא פשר כדי להתקדם: "הוא מעז ללמוד, להת חיל מחדש ומשם לצמוח, וזו בעיניי התכונה החשובה ביותר של התלמיד. כל זאת מתוך לימוד לשמו – הרצון לחיות חיים ראויים". איך זה עיצב את ההסתכלות שלך על

התלמידים? "כפי שסידהארתא מחפש כל הזמן את השלב הבא שלו, גם אני מול התל מידשלי מנסה להסתכל ולראות מה קפיצת המדרגה הבאה שלו, ולעזור לו להגיע אליה".

אני מנסה להסתכל על כל אחד ואחת מהתלמידים ולראות מה קפיצת המדרגה הבאה שלהם

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel