Israel Hayom

"כיצד לאהוב ילדים" יאנוש קורצ'אק

-

רועי בר אילן, מנהל כפר הנוער כדו רי, בחר בספר "כיצד לאהוב ילדים" של יאנוש קורצ'אק. "הבנתי מהספר שעלי להיות כן, לא מושלם ואמיתי", מספר בר אילן ,(47) שבכפר הנוער שהוא מנהל מת חנכים 2,300 תלמידים.

את הספר "כיצד לאהוב ילדים" כתב הרופא, הסופר והמחנך היהודי יאנוש קורצ'אק שנרצח יחד עם חניכיו במחנה ההשמדה טרבלינקה. הספר הקטן כולל את משנתו החינוכית ונכתב במלחמת העולם הראשונה, כאשר שימש קצין רפואה.

בר אילן מספר על מה שלמד מספרו של קורצ'אק: "כאנשי חינוך אנו עומדים בפני פיתוי להציג את דמותנו בפני הת למידים כמושלמת. אנחנו בוחרים בקפי דה מה הם יראו ויידעו אודותינו, ולכן קל לרצות לייצר מעין דמות מושלמת ומעו ררת הערצה".

גם הוא, כמו הסופר, חושב כי חשוב שלא ליצור מול התלמידים סטנדרט בלתי אפש רי, המבוסס על שקר: "כבוגר פנימייה בעצ מי כבר ידעתי שבעולם כפרי נוער ופנימיות הנוכחות של אנשי החינוך עם התלמידים היא מסביב לשעון. לכן הבנתי מהספר שעלי להיות אמיתי ולא להציג תמונה מושלמת. עלי להציג גם כישלונות, חסרונות ומגרעות. רק ככה אני יכול לשמש דוגמה מציאותית ובת השגה לתלמידים".

כבוגר פנימייה, הבנתי מהספר שעלי להיות אמיתי ולא להציג תמונה מושלמת. עלי להציג גם כישלונות, חסרונות ומגרעות. רק ככה אני יכול לשמש דוגמה מציאותית ובת השגה לתלמידים

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel