Israel Hayom

"יש ילדים זיגזג" דויד גרוסמן

-

רונן יגר, מנהל בית הספר היסודי "קרול" בפתח תקווה, בחר בספר "יש ילדים זי גזג" של דויד גרוסמן. לדבריו, "מורה צריך לראות גם את הילדים האחרים, ילדי הזי גזג, ולתת להם תחושה שזה בסדר, שמותר להיות שונה".

ליגר ,(45) שבבית ספרו לומדים 374 תל מידים, זו השנה הראשונה כמנהל בית ספר, לאחר שבמשך 16 שנים היה מורה ומחנך. הספר שאותו בחר מספר את סיפורו של אמנון )נונו( בן ה ,13 בנו של איש משטרה שעולה על הרכבת ובנסיעה נקלע להרפתקה עם איש מסתורי )פליקס(, שבמהלכה הוא עובר מסע של גילוי עצמי וגילוי האמת על משפחתו.

"קראתי את הספר הזה כילד שאהב ספרים על הרפתקאות", מספר יגר.

"לימים גיליתי שיש בו עוד רובד - כש למדתי לתעודת הוראה ביקשו ממני לבחור ספר שהשפיע עלי ולבנות עליו מערך שיעור. ישבתי לקרוא אותו שוב ואמרתי לעצמי שזה

ספר שכל מורה צריך לקרוא. הוא מספר על ילד קצת אחר, מאלה שהחברה קצת פחות מבינה אותם, וזה מאוד דיבר אלי. יש שם מבוגר שרואה את הילד האמיתי, רואה שהוא זיגזג, ואומר לו שזה בסדר".

איך גורמים לילדים להמשיך לקרוא? "עי דוד קריאה הוא אחד מעמודי התווך שלי כאיש חינוך. כמחנך כמעט כל התלמידים שלי קראו ספרים. בתוך הכיתות עצמן היו לי כ 200 ספ רים שאספתי במשך השנים. זה משהו שאני מנסה להביא עכשיו לתפקיד שלי כמנהל.

"יצרנו בבית הספר פסל ממוחזר בצורת זחל, ואנחנו מוציאים לשם בהפסקה ספרים )ספרייה נודדת( - והילדים פשוט חוטפים אותם ויושבים לקרוא. אם הם אהבו את הספר, הם לוקחים אותו איתם.

"כולם אומרים שהילדים של היום מכורים למסכים, אבל אני חושב שאם נותנים להם הזדמנות לקרוא ספר - הם ימצאו את הזמן, לא במקום אלא במקביל".

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel