Israel Hayom

מסין בהגזמה

ענק סיני חדש מבקש לחדור לעולמות הפרימיום ● הוא עושה זאת עם ממדים אדירים, אבזור מקיף וביצועים שומטי לסתות ● אבל גם עם מחיר שמתחיל ב 400,000 שקלים הוא מציב לא מעט שאלות ● יצאנו לענות

- אריאל אלסיבוני "אוברדרייב"

הרכב המפאר את עמוד זה נקרא הונגצ'י, והוא מגיע מסין. לא שמ עתם? לא נורא, אתם בחברה טובה. המותג הזה שייך לתאגיד הענק FAW והוא למעשה מייצר את רכבי השרד הרשמיים של הממשל הסיני. כפי שנבין עוד רגע, זה אומר המון על איך שהוא נוסע וגם על איך שהוא נראה. ואם היה ספק - אפשר להסיר אותו עכ שיו: ההונגצ'י לא משתייך לזן העממי והזול של הרכבים הסיניים. הפוך, גוטה.

כמו רולס רויס, אבל לא

מהרגע הראשון שפוגשים בו יש תחושה של הגזמה פרועה. זה מתחיל בעיצוב, שמוטיבים בו מזכירים במעט את רולס רויס, וזה הגיוני אם זוכרים את המעצב שעשה רילוקיישן לסין. זה ממשיך עם הממדים האדירים, בקלות רכב הנוסעים הארוך והרחב ביותר על הכביש היום. זה לא נגמר בתוך תא הנוסעים עם משטחים אינסופיים של עור, עץ ואלומיניום.

ההונגצ'י תוקף את החושים במפגש ראשוני ברמה שקצת קשה לעכל אותה. לעיתים זה מרשים, לעיתים זה מצועצע, אבל בדרך כלל זה עשוי טוב מחומרים טובים ופשוט גורם לך לתהות - מה יכול להתחרות במפלץ הזה.

טווח מספק, ביצועים מדהימים

זה הזמן אולי לציין שההונגצ'י האמור מגיע לישראל עם שתי יחידות הנעה חשמליות לח לוטין. בשתיהן יש שני מנועים המייצרים למ עשה הנעה כפולה. ההבדל הוא בהספק - הג רסה שהתייצבה למבחן היא החזקה יותר, עם לא פחות מ 551 כ"ס וקצת יותר מ 76 קג"מ. אפשר לשכוח כבר עכשיו מנתון המשקל של הרכב הענקי הזה, כי הביצועים שמייצרים צמד המנועים החשמליים יותירו אתכם בפה פעור לרווחה: פחות מ 5 שניות לוקח ל 2,630 הק"ג להגיע ל 100 קמ"ש.

עם המשקל והביצועים האלו מתמודדים, בין השאר, מתלי אוויר שעושים עבודה טובה מאוד בלבודד את הנוסעים מפני הכביש. כן, יש גם מצב שטח שבו אותם המתלים מני פים את גחונו של ההונגצ'י אל על, אבל זו לא כוס התה שלו. הוא כן גומא ק"מ בקצב גבוה, בנוחות ובתחושה ייחודית למדי. טווח הנסיעה הריאלי שהגענו אליו עמד על כ 340 ק"מ. בנסיעה רגועה יותר הנתון הזה ישת פר מן הסתם.

בשורת המגרעות אפשר לרשום את הנדסת האנוש וכל מה שקשור בתפעול ארבעת המ סכים הגדולים שחולשים על כל דבר ועניין כאן. יש להונגצ'י היגיון משלו, שלא תמיד תואם את ההיגיון שהורגלנו אליו.

לוקח קצת זמן להבין ולהכיר היכן מס תתרת כל אפשרות במערכת המשוכללת. מה שהפריע לנו באמת זו מערכת השמע. נוכח כל העושר, הפאר והאבזור שהסינים פיזרו בנדיבות, ההונגצ'י מציע מערכת שמע בינונית בלבד באיכותה.

שורה תחתונה: יוקרתי או יקר?

יקר או יוקרתי, זה עניין של טעם וצרכים. יש כאלו שההונגצ'י המוחצן ילהיב אותם, ויש את אלו שיעדיפו להיחבא אל כלים אחרים. בכל מקרה, אם מתבוננים בשוק הרכב היש ראלי מגלים שלענק הסיני הזה יש הצעה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. רכב פנאי חשמלי עמוס אבזור ופרטים, שבעה מושבים, ביצועים מצוינים ועוד תמורת חצי מיליון שקלים.

אין עוד רכב, נכון להיום, שיכול להתמודד עם התמהיל הזה. כאלה שיוכלו לתת מענה, ויגיעו לכאן מאירופה בעתיד, יעלו כפול או יותר. וזה פחות או יותר כל הסיפור.

 ?? ?? מאפס ל 100 בפחות מ 5 שניות. הונגצ'י צילום: מינה ברודה
מאפס ל 100 בפחות מ 5 שניות. הונגצ'י צילום: מינה ברודה
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel