Israel Hayom

"זו תהיה קטסטרופה כלכלית"

בהפועל ת"א חוששים מחרם המנויים, שיחד עם החזרי החובות והתביעות יכולים ליצור בור תקציבי של 9-8 מיליון שקלים

- שי ארצי

אף על פי שאוהדי הפועל ת"א ממשיכים לטעון כי לא ירכשו או יחדשו מינויים לקראת עונת ,2022/2023 בהנהלת האדו מים מנסים לשדר עסקים כרגיל ולא משנים בינתיים אסטרטגיה בנוגע לתקציב העונה הקרובה. עם זאת, מאחורי הקלעים יש חשש גדול ואמיתי במועדון מפגיעה כלכלית קשה.

גורמים בהפועל העריכו כי בעוד שבועיים תהיה להם אינדי קציה אמיתית לגבי חרם המנויים שהאוהדים מתכננים, כיוון שאז תס תיים התקופה שמאפשרת חידוש לבעלי מינוי מהעונה שעברה. על פי הערכות במועדון, אם רק כ 2,000 אוהדים יחדשו את המינוי שלהם, האדומים יבינו שהם בבעיה כלכלית גדולה, אבל אם הכמות תהיה סביב 4,000 מנויים, התמונה תהיה שונה לחלוטין.

בשנה שעברה הפועל מכרה קצת יותר מ 8,000 מינויים, שהכני סו לקופת המועדון סכום המוערך בכ 7.5 מיליון שקלים. מדובר בקצת יותר מרבע מתקציב המועדון ובא חת משתי ההכנסות הגדולות ביותר של האדומים מדי עונה. לכן תרחיש האימה של כ 2,000 מנויים בלבד, משמעותו אובדן של 6 מיליון שקלים מהתקציב )כחמישית ממנו(. כמות כפולה של מנויים תהיה פגיעה סבי רה יותר, אבל הכל יכול להשתנות בהתאם להחתמות שחקני חיזוק, הב נות עם ההנהלה בנוגע לחרם, וכו'.

מקורב לראשי המועדון סיפר: "אם חרם המנויים יצליח, זו תהיה קטס טרופה כלכלית, אנחנו מקווים שזה לא יקרה". הקטסטרופה המדוברת לא תהיה תוצאה של החרם בלבד, אלא גם בגלל סכומים של למעלה מ 3 מיליון שקלים שהאדומים יצטרכו לשלם השנה לכיסוי חובות ותבי עות )לאחמד עאבד ולמאור בוזגלו(, שיירדו כמובן מתקציב הקבוצה. חי בור של הכל - חרם המנויים, כיסוי חובות ותביעות - יכול ליצור בור תקציבי של בין 8 ל 9 מיליון שקלים.

"חייבים כסף חי"

מה יכולה הפועל ת"א לעשות? ובכן, בניגוד לשנים עברו, האופ ציה של העברת המועדון לידי בע לים חדש, ללא תמורה, עומדת על הפרק. הדרישות של הבעלים יהיו התחייבות להשקעה של בין 4 ל 10 מיליון שקלים כל עונה, והחזר ההשקעה שלהם במ קרה של רווחים עתידיים מאירופה, אבל הסיכוי לכך לא גבוה במיוחד. עוד לפני מחאת המנויים, האדומים רצו למכור השנה שחקן כדי להגדיל את תקציב שכר השחקנים ב 30-20 אחוזים, אבל בשל המצב הנוכחי הכיוון יהיה לשחרר שחק נים וגם למכור לפחות שני שחקנים בכירים, מבין שלושת הבאים: דורון ליידנר, אושר דוידה ושי אליאס. האפשרות הזאת יכולה להשתנות אם תתקבל בתקופה הקרובה הצעה מאוד גבוהה מאירופה על ליידנר, בסכום של 2.5-2 מיליון יורו.

גורמים בהפועל מספרים שהיתה להם הצעה מהפועל באר שבע על טרייד שחקנים, וסכום כספי תמורת הקשר שי אליאס, אבל הם מעוניינים להשיג תמורתו את כל סעיף השחרור, שעומד על 800 אלף יורו. "אנחנו חייבים כסף חי, לא טריידים ולא שום דבר אחר", סיכמו בהפועל תל אביב.

 ?? ?? אוהדי הפועל ת"א בדרבי צילום: עמי שומן
אוהדי הפועל ת"א בדרבי צילום: עמי שומן
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel