Israel Hayom

הערכה בליכוד: הנדל יהיה קשה יותר לפיצוח מסער

במסגרת הניסיון להקים ממשלת ימין חלופית, תשומת הלב מופנית שוב לתקווה חדשה ● גורמים בליכוד העלו רעיון: להציע להנדל את תיק הבט"פ

- אמיר אטינגר

על רקע הפרישה של ח"כ ניר אורבך מהקואליציה ורצונו להקים ממשלת ימין חלופית בכנ סת הנוכחית יחד עם האופוזיציה, תשומת הלב העיקרית מופנית כעת לתקווה חדשה.

בליכוד בונים על המפלגה של גדעון סער כשותפה בממשלת ימין חלופית, וכבר מסמנים את השר יועז הנדל כאגוז קשה יותר לפיצוח מאשר יו"ר המפלגה עצמו, גדעון סער.

תזכורת: הנדל וצבי האוזר שייכים ל"דרך ארץ", מפלגה עצמאית בתוך תקווה חדשה. גורמים בליכוד טוענים כי גם אם סער יסכים לבסוף לבוא לממשלת ימין חלופית, הנדל יהיה המוקש ויוכל להתפצל. לנוכח הח ששות, גורמים בליכוד העלו רעיון לפתות את הנדל בעזרת הצעה להיות השר לביטחון הפנים. הסיבה: הנדל מרבה לעסוק בסוגיות של משילות. כמו כן, אם יקבל את ההצעה, עזיב תו את משרד התקשורת גם תטרפד את הרפורמות שאינן נוחות לחרדים.

אשר לסער - יו"ר תקווה חדשה מסרב לשתף פעולה עם הליכוד ומדגיש כי אין מגעים כאלה, אך הדבר אינו מרפה את ידי הליכוד. התוכנית לשכנעו כוללת גיבוש מנגנון שיוודא כי נתניהו לא יעשה לו תרגיל בדמות הקמת ממשלת ימין בכנסת הנוכחית ופירוקה בתוך כמה חודשים. נקודת המוצא היא שסער אינו מעוניין בבחירות, אך חושש כי נתניהו ישחק אותו מול ה"בייס" באמצעות הקמה של ממשלה משותפת ולאחר מכן ילך לבחירות. "הסיכוי שסער יסכים לשתף פעולה עם נתניהו נמוך, גם במחיר של הליכה לבחירות", אומ רים גורמים בליכוד.

בליכוד, מכל מקום, שוקלים להעלות את ההצעה לפיזור הכנסת כבר בשבוע הבא, אך לא יעשו זאת ללא ידיעה ברורה כי ח"כ אורבך )ימינה( מצביע איתם. אורבך שוקל להצביע בעד הפיזור, ואף אמר כי ייתן שבוע לקואליציה עד שיצביע בעד בקריאה טרומית, אך בליכוד כאמור רוצים ודאות.

אורבך יצא לחופשה

נכון לעכשיו, עדיין לא ברור אם אורבך ייתן לקואליציה ארכה נו ספת מעבר לשבוע שאליו התחייב. בימים אלה הוא מבקש להתנתק מהאירועים הפוליטיים ויוצא לחו

פשה בצפון. דרך אגב, כדי להע ביר את פיזור הכנסת בקריאה טרו מית, אין צורך שאורבך יצביע בעד: מכיוון שאין חובה במינימום של 61 אצבעות, די בכך שייעדר.

אם יועז הנדל יקבל את המשרד לביטחון הפנים, עזיבתו את משרד התקשורת גם תטרפד את הרפורמות שאינן נוחות לחרדים

 ?? ?? ח"כ אורבך. יצא לנופש צילום: אורן בן חקון
ח"כ אורבך. יצא לנופש צילום: אורן בן חקון
 ?? ?? הנדל. יכול להתפצל מתקווה חדשה
הנדל. יכול להתפצל מתקווה חדשה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel