Israel Hayom

לבקשת האמריקנים: הדיון לקידום הבנייה ב E1 כנראה יידחה

- אמיר אטינגר

לקראת ביקור ביידן בארץ ב 14 ביולי, פנו האמריקנים לגורמים רשמיים בישראל וביקשו מהם לדחות את קיום דיון ההתנגדויות המ סכם על הבנייה בשטח E1 הס מוך למעלה אדומים. הדיון נועד להתקיים ב 18 ביולי, כמה ימים לאחר ביקור ביידן. הד רישה האמריקנית פורסמה לראשונה על ידי עיתונאי "וואלה" ברק רביד.

"האמריקנים מתנגדים לתו כנית הזאת, ולקיים אותה כמה ימים לאחר ביקור ביידן ייצור בעיה מול האמריקנים", אמרו ל"ישראל היום" גורמים מדי ניים. "מדובר בעניין שקשור במשרד הביטחון. ההערכה היא כי ככל הנראה הדיון יידחה".

בימין ובהתיישבות מותחים ביקורת על האפשרות שה דיון יידחה ואומרים כי מדו בר בהתקפלות של הממשלה מול האמריקנים. כפי שפור סם ב"ישראל היום", פרקליטות המדינה קבעה בתגובה לעתירה כי ועדת המשנה להתנגדויות במינהל האזרחי צפויה לקיים ב 18 ביולי את הדיון המסכם בהתנגדויות שהוגשו מטעם פלשתינים וארגוני שמאל לתו כניות הבנייה שליד מעלה אדו מים. זאת לאחר שהדיון האחרון והמסכם בהתנגדויות נדחה זה כחצי שנה.

תוכניות הבנייה ב ,E1 שזו כות כבר שנים להתנגדות גדו לה מאוד בקרב הקהילה הבינ לאומית, כוללות 3,500 יחידות דיור בשטח של כ 12 קמ"ר בין מעלה אדומים לירושלים, שהוכרז כבר בשנת 1998 כשטח המוניציפלי של מעלה אדומים.

 ?? ?? ביידן. ינחת ב 14 ביולי
ביידן. ינחת ב 14 ביולי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel