Israel Hayom

סופית: ישראל תייצא גז לאירופה

שרת האנרגיה: "ישראל הופכת לשחקנית משמעותית בשוק האנרגיה העולמי"

- סוניה גורודיסקי

הגז הישראלי מתקרב לאירופה: שרת האנרגיה, קארין אלהרר, חתמה אתמול על מזכר הבנות בין ישראל למצרים ולאיחוד האירופי בנושא שיתוף פעולה בנוגע למסחר, לשינוע וליצוא של גז טבעי למדינות האיחוד. המגעים להזרמת גז מישראל לאיחוד נחשפו ב"ישראל היום".

על פי המזכר, שיחודש אוטומטית לאחר שלוש שנים, יפעלו הצדדים יחד כדי לאפשר אספקה סדירה של גז טבעי למדינות החברות באיחוד ממצרים, מי שראל ומיעדים אחרים, וזאת באמצעות תשתיות של הנזלת גז טבעי הקיימות במצרים. לפי ההסכם, המדינות הח תומות יוכלו לייצא את הגז ליעדים נוספים, בכפוף לשמירה על ביטחון אנ רגטי ואספקה לשוק המקומי. האיחוד האירופי, מצידו, יעודד חברות מהיבשת להשתתף בהליכים תחרותיים ולהשקיע בפרויקטים של חיפוש והפקת גז טבעי בישראל ובמצרים.

היוזמה הדחופה לאספקת גז מישראל לאירופה דרך מצרים נולדה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. עם פרוץ המלחמה, התקבלה באירופה ההחלטה להשתחרר מהתלות האנרגטית ברו סיה, שמספקת כ 40 אחוז מתצרוכת הגז של מדינות האיחוד. לדברי משרד האנרגיה, מדינות האיחוד צפויות לה שתמש בגז הטבעי לפחות עד לעמידה במחויבות לכלכלה מאופסת פליטות של מדינות האיחוד ב .2050

"זהו רגע אדיר שבו ישראל הקטנה הופכת לשחקנית משמעותית בשוק האנרגיה העולמי", מסרה השרה אלהרר.

 ?? ?? אסדת קידוח מול חופי חיפה צילום: רויטרס
אסדת קידוח מול חופי חיפה צילום: רויטרס
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel