Israel Hayom

במחאה על תקיפת רופאה: הצוותים הרפואיים שובתים

ההסתדרות הרפואית הודיעה על שביתה של יומיים ● יו"ר ההסתדרות: "נחריף את הצעדים עד שמישהו יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגיפה"

- אסף גולן

מחאה על האלימות נגד הצוותים הרפואיים: לאחר שתושב באר יעקב תקף ביום שלישי האחרון בפטיש רופאה במרפאת כללית שבעיר וגרם לה לפציעה חמורה, הודיעו הרופאים והאחיות בארץ על שביתה של יומיים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר בתום ישיבה שנערכה מייד לאחר התקיפה כי "הבהרנו בשנה האח רונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מציד נו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שי טור בחדרי מיון והקצאת כוח אדם דרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגיפה של ממש".

אחרי ההודעה, הצטרפו אתמול גם ארגוני האחיות לשביתה. יו"ר הסתד רות האחים והאחיות, אילנה כהן, ויו"ר ועד עובדי כללית, פרופ' בן חמו, דנו במצב והחליטו להשבית היום את כלל המרפאות בקהילה, בריאות הציבור ובתי החולים בעקבות מה שהם כינו "פיגוע אלימות", שבו נפצעה רופאה לאחר שהותקפה.

כהן אמרה כי "אנחנו במצב חירום במערכת הבריאות. 'פיגוע האלימות' שהתרחש הוא חלק מההתגברות של מגיפת האלימות במערכת הבריאות. אי אפשר להמשיך כך, האלימות הפכה איום של ממש על ביטחונם של האחים והאחיות ועובדי מערכת הבריאות.

"חייבים להילחם באלימות ביד קשה, בנחישות ובמהירות, זה רק עניין של זמן עד לרצח הבא של אח, אחות או עובד מערכת הבריאות".

בן חמו ציין כי "האלימות במערכת הבריאות כלפי העובדים הפכה ממש למגיפה, והתקיפה הקשה של הרופאה בבאר יעקב היא חציית קו אדום שאי אפשר לשתוק עליה. בנס זה לא נגמר במוות.

"העובדים שלנו הם לא הפקר. מחר נשבית את הפעילות של כלל המרפאות ובתי החולים, בדרישה לשים סוף לא לימות כלפי אנשי מערכת הבריאות, להקצות משאבים מיידיים ולהחמיר את הענישה על מנת לעצור את המגיפה הזו. חייבים להגן על עובדי קופות החולים".

החמרת ענישה

גם שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס לתקיפה ואמר אתמול בכנס הבריאות של המכללה האקדמית נתניה בשיתוף FEMI כי "צריך לנקוט צעדים חמורים כלפי התוקפים ולהעמידם לדין, אבל משרד הבריאות הוא לא המשטרה. יש משטרה ופרקליטות, והן שצריכות לה עמיד את האנשים האלה לדין.

"במקביל, אנחנו מתגברים את מערך האבטחה במאבטחים כדי לתת יותר

תחושת ביטחון לעובדים, אבל חייבים להבין שאי אפשר לשים מאבטח או שוטר בכל מקום ולכן צריכות להיות אכיפה וענישה משמעותית, כי מי שמעז לת קוף צוות רפואי מאיים על הבריאות של כולנו. זה מאבק של כל אחד במדינה".

בתוך כך, שר המשפטים גדעון סער צפוי להעלות ביום ראשון הקרוב לווע דת השרים לחקיקה הצעת חוק להחמ רת הדין ביחס לתופעת האלימות כלפי הצוותים הרפואיים.

לפי ההצעה, העונש על תקיפת צוותי רפואה תוך כדי מתן טיפול רפואי יהיה עד חמש שנות מאסר, והתקיפה תסווג כעבירה מסוג פשע. התיקון יחול על כל "מטפל" ויכלול גם חובשים ופר מדיקים של ארגוני עזרה ראשונה כמו מד"א ואיחוד הצלה.

"יור הסתדרות האחים והאחיות: "חייבים להילחם באלימות ביד קשה, בנחישות ובמהירות, זה רק עניין של זמן עד לרצח הבא של אח, אחות או עובד במערכת"

גם הרוקחים שובתים

בתוך כך, מאיגוד הרוקחים נמסר כי היום יושבתו כל בתי המרקחת בשירותי בריאות כללית. לא יינתנו שירותי רוק חות בכל מתקני שירותי בריאות כללית, לרבות מרפאות הקהילה, בריאות הציבור ובתי החולים.

מזכ"ל איגוד הרוקחים, שימי הללי, אמר כי "גם אנחנו הרוקחים והרוקחות סובלים מאלימות מטופלים, אולי אפילו יותר מכל מגזר אחר בשירותי בריאות כללית ובבתי החולים הממשלתיים.

"האיגוד החליט שדמנו לא יוסיף להיות הפקר. לא נרפה עד אשר הנה לת הכללית תנקוט צעדים להבטחת שלומם של הרוקחות והרוקחים, שעושים עבודת קודש למען החולים".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שלטים המודיעים על השביתה הקודמת במערך הרפואה
צילום: אורן בן חקון שלטים המודיעים על השביתה הקודמת במערך הרפואה
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel