Israel Hayom

המערב הפרוע בנגב: "במשטרה מתמקדים בעבירות מסכנות חיים"

הנהיגות הפרועות בדרום הובילו לירידה מטרידה במתן הדו"חות השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ● ראש מדור תעבורה באגף התנועה מבהיר לקראת חודשי הקיץ: "הנסיעה לאילת בסופ"ש היא הכי מסוכנת"

- איליה יגורוב

בצל הנהיגות הפרועות בנגב, שהובילו לסיכון ממשי למ שתמשי הדרך, נהגים בדרום נוסעים לאט יותר בהשוואה לתקופה המ קבילה בשנה שעברה. כך עולה מב דיקת "ישראל היום" על נתוני האכיפה של אגף התנועה.

כזכור, בתקרית בסוף השבוע האח רון נדרס למוות המתנדב עמיחי כר מלי בן ה ,46 כשרכב שנמלט מהמ שטרה פרץ מחסום לבדיקת שכרות בסמוך לצומת בית דגן. לא במקרה - מדובר בפורעי חוק מהדרום, שנוהגים בפראות בצירי הדרום ומסכנים את משתמשי הדרך.

האירוע החריג לא הפתיע את תו שבי הדרום, שמתמודדים עם בריונות ותקיפות על ידי פורעי החוק מהפ זורה. באותו סופ"ש נעצרו שני תו שבי רהט, לאחר שהתקבלה קריאה על תושב קריית גת שנסע עם רכבו בכביש ,40 שם, לדבריו, החשודים הורידו אותו מהכביש לשול הדרך, וכשעצר החלו ליידות לעברו אבנים ולנסות להוציא אותו מהרכב. הח שודים נמלטו, וכוחות משטרה ומג"ב שנערכו באזור רהט איתרו את הרכב החשוד, שפגע במחסום דוקרנים.

בסוף חודש מאי, בפעילות שוט רי יחידת האופנועים של תחנת באר שבע, נקרא נהג רכב לעצור לאחר שנצפה נוהג בפראות. כצפוי, נהג הרכב לא נענה לקריאות השוטרים וחצה את הצומת באור אדום. במהלך חצייתו נפגע מרכב חולף, ופונה לבית החולים באורח קל. תושב רהט בן 21 נעצר ונלקח לחקי רה. מבדיקת "ישראל היום" על נתוני האכיפה של אגף התנועה במשטרת ישראל, עולה כי הנהגים בדרום נו סעים לאט יותר בהשוואה לשנה שע ברה, אך כי הם זהירים פחות וסבל ניים הרבה פחות, והנתון הכי מבהיל - שתויים ומסוממים הרבה יותר. הת קופה שנבדקה היא ינואר-יוני 2021) מול .(2022 בתקופה זו חולקו 26,417 דו"חות על מהירות ב ,2021 לעומת 24,358 השנה. בעבירת אי מתן זכות קדימה אנו רואים הכפלה בנתונים - 1,624 דו"חות השנה לעומת 895 אשתקד. עבירות של נהיגה בש כרות/בהשפעת סמים - 737 דו"חות השנה לעומת 460 בשנה שעברה. שאר הנתונים די דו מים, ובסה"כ השנה חול

קו 91 אלף דו"חות, לעומת 100 אלף בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בתוך כך, סגן ניצב גיא לוי, ראש מדור תעבורה באגף התנועה, הס ביר ל"ישראל היום" על ההיערכות לקראת חודשי הקיץ: "אילת מת חילה להתעורר מבחינת הנופשים הישראלים. יש נוכחות מוגברת של שוטרים, בעיקר בדרכים המובילות לאילת בכבישים ‪90 ,40 ,25‬ ו .12

אנחנו לוקחים בחשבון גם אירו עים הומי אדם, שמתנקזים לתקופת הקיץ - בטח בעיר אילת. האכיפה היא ארצית באותה המידה, אך הנ סיעה לאילת בסופי השבוע היא גם הכי מסוכנת, ולכן זוכה להתייחסות. אנו מתאימים את עצמנו מאוד לש עות הפעילות, שילוב של משטרת התנועה עם נוכחות ובולטות".

"מחסומי שכרות פרוסים"

"אנחנו לא מצפים מאף אחד לש תות, לא לשנייה ולא לשעתיים. מח סומי שכרות פרוסים לאורך כל הדרך, אך גם שוטר אחד יכול לבדוק את הנהג עם ינשוף. אנחנו מודעים שה נסיעה לאילת וממנה טומנת בחובה הרבה מאוד סכנות, כמו עייפות, חום וילדים ברכב.

"אנו יוצאים הרבה מאוד בהסברה בתכנון המסלול, הפסקות ונקודות עצירה לרענון. אנחנו משתמשים בא מצעים טכנולוגיים, במיוחד בכבישים אלו. מתמקדים בעיקר בעבירות מס כנות חיים. לא בכל אבן דרך תהיה ניידת, אבל אנחנו נהיה במקומות שישפיעו על חיי אדם. אנחנו קוראים לציבור לשתף פעולה". בנוגע לד ריסה שהביאה למות השוטר, סיפר: "כל נהג שנעצר, ולא משנה על איזו עבירה, המחשבה היא שהוא לא הולך לתקוף אותי. כל שוטר יודע כיצד לטפל בכל התפתחות. אירוע הדריסה חמור מאוד, אבל זה המעבר מאירוע של מחסום שכרות לאירוע פלילי".

 ?? ??
 ?? ?? צילום: אייל מרגולין-ג'יני
צילום: אייל מרגולין-ג'יני
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel