Israel Hayom

"לימדת אותנו לחבר בין דמיון למציאות"

מאות ליוו את הסופר א. ב. יהושע בדרכו האחרונה בבית העלמין בקיבוץ עין כרמל ● בנו ספד: "מעבר לסופר, הוא היה אבא שעטף אותנו בחום ובאהבה"

- מישל מכול

"הוא הפציר שהוא חייב לכ תוב עד יום מותו. אבל מעבר לסופר שהכרתם, הוא אבא שעטף אותנו בחום ובאהבה כל הזמן". כך ספד אתמול הבן נחום לאביו, אב רהם גבריאל )בולי( יהושע, בבית העלמין שבקיבוץ עין כרמל.

מאות בני אדם ליוו את הסופר והמחזאי, מהגדולים ומהמשפיעים בתרבות הישראלית, בדרכו האחרו נה אל מנוחת עולמים. יהושע נפטר ביום שלישי בגיל .85 הוא השאיר אחריו שלושה ילדים: סיון, גדעון ונחום, ושבעה נכדים. אשתו, רבקה )איקה(, נפטרה בשנת .2016

"הוא היה הורה חרדתי", אמר בנו נחום בהספד בבית העלמין. "חבריי

תמיד הופתעו לראות אותו באחת המסיבות, מחפש אותי או מתקשר להוריהם כדי לדעת אם אני בביתם".

"בתי דפנה סיפרה לי שהזיכרון הטוב שיש לה מסבא הוא שהיית משחק איתה דמקה כשהיא היתה יותר קטנה. נזכרתי שגם איתנו היית משחק דמקה, בול פגיעה וש חמט, בעיקר כשהיינו גרים באנגליה ובצרפת", סיפרה הבת סיוון. "עד היום אני מוקירה את הערך של המשחק המשותף שלימדת אותנו".

הנכדה תמר ציטטה מהרומן שכתב סבה, "מולכו", וקראה עימו רק לפני שבועיים: "בכל מאודו התאמץ מולכו לזהות את רגע המוות כדי שייחרט וייזכר בתוכו, וכאשר יד נעלמה הונ פה ואמרה 'עד כאן, ומכאן ואילך לא עוד', הוא לא חשב על הישארות נפש או על גלגול נפש".

אחד המספידים היה הנשיא לש עבר ראובן ריבלין, חברו של הסופר. "בפעולה בצופים סיפרת לנו סיפו רים ואתגרת אותנו בחידות. ידעתי שתהיה לי חבר לכל חיי. היית מצחיק ולוחם באמונתך. ידעת להקשיב ולא רק להשמיע טיעונים. לימדת אותנו לחבר דמיון ומציאות", אמר.

איש עם אומץ גדול

גם ראש עיריית חיפה לשעבר, יונה יהב, ספד לחברו: "הכרתי את יהושע בגיל 15 כשערך את ביטאון הצופים. למדתי בירושלים, ובולי ואני היינו בקשר מאוד מיוחד".

"הוא היה מחזאי ענק וסופר גדול עם אחריות לחברה הישראלית. הוא היה עצוב ממה שקורה כאן בחודשים האחרונים. האיש הזה היה עם אומץ גדול. אין מישהו שכותב כמוהו", הוסיף יהב.

 ?? ?? ארונו של הסופר בדרכו האחרונה, אתמול צילום: הרצי שפירא
ארונו של הסופר בדרכו האחרונה, אתמול צילום: הרצי שפירא
 ?? ?? ידע להקשיב. יהושע צילום: הרצי שפירא
ידע להקשיב. יהושע צילום: הרצי שפירא
 ?? ?? קברו של יהושע צילום: הרצי שפירא
קברו של יהושע צילום: הרצי שפירא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel