Israel Hayom

"אפשר להחזיר את מכבי ת"א לימים הגדולים"

דיוויד בלאט, שמונה ליו"ר הוועדה המקצועית של מכבי ת"א, בראיון: "נבצע שינויים כדי לתקן את הדברים הלא טובים שנעשו" ● בניית הסגל: "יש חשיבות עליונה להשיב את המשמעות של השחקן הישראלי במכבי" ● והתפקיד החדש: "אתרום מהידע ומהניסיון שלי כדי לעזור למערכת"

- יעקב מאיר

במהלך מפתיע דיוויד בלאט מונה אתמול ליו"ר הוועדה המקצועית של מכבי תל אביב, וכן ליועץ חיצוני לבעלים ולהנהלה. הכל במטרה להחזיר את המועדון למסלול ההצלחות אחרי כמה שנים לא טובות.

הוועדה המקצועית תהיה מורכבת מבלאט, מהמנהל הספורטיבי ניקולה וויצ'יץ', מראש מחלקת הסקאוטינג אבי אבן וממאמן הקבוצה.

"אני מאוד שמח לחזור וגאה להיות חלק מהמערכת שכל כך חשובה לי ועברתי איתה דברים יפים וגדולים במהלך השנים", אומר בלאט בראיון ל"ישראל היום".

מה הגדרות התפקיד שלך - מה יהיו תחומי האחריות שלך?

"אני אוביל את הוועדה המקצועית,

וכן אהיה יועץ מקצועי וכלי עזר לבעלים, להנהלה ולמאמן בכל מה שהם יצטרכו. אעשה כל מה שאני יכול כדי לתרום מהידע ומהניסיון שלי כדי לעזור למערכת".

מאז שעזבת מכבי נמצאת בירידה. מה הדברים המרכזיים שאתה רוצה לעשות כדי להחזיר את מכבי לשנים הטובות?

"רק עכשיו נכנסתי לתפקיד, אז אני לא רוצה לדבר יותר מדי על מה שאנחנו מתכננים, אבל אני כן יכול להגיד שצריך להסתכל על מה שקרה מאז שעזבתי בפרספקטיבה יותר נכונה. נעשו במכבי דברים טובים וגם דברים פחות טובים. צריך להביא בחשבון שמפעל כמו היורוליג בפורמט החדש הוא הרבה יותר קשה ותחרותי.

"מכבי כמועדון עברה תקופה שבה מבחינה תקציבית היא לא היתה בין הקבוצות המובילות ביבשת, ועכשיו אנחנו נראה הגדלת התקציב של המועדון ושינויים נוספים כדי לתקן את הדברים הלא טובים שנעשו. זה אף פעם לא בושה ליפול, אבל כן בושה לא לתקן את הדרוש. זה יהיה חלק מהתפקיד שלי יחד עם האנשים האחרים במכבי. אנחנו רוצים לצאת לדרך חדשה".

עוד הוסיף בלאט: "מבחינה מקצועית אנחנו רוצים להביא שחקנים מחויבים למצוינות, שחקנים עם לב ונשמה שישחקו את המשחק בצורה שכל מי שקשור למכבי יהיה

גאה בה, ולא לאבד את הראש גם אם לא הולך בהתחלה. אני רוצה שכולם יהיו מחויבים למצוינות בכל רגע. אם נעשה זאת - התוצאות יגיעו בהקדם".

אתה אמנם נכנסת רק השבוע לתפקיד, אבל אשמח לשמוע ממך את דעתך לגבי שתי הסוגיות המרכזיות – המאמן וסקוטי ווילבקין, מישהו שאתה מכיר טוב, ולפי הדיווחים אמור לעזוב.

"אני לא רוצה להקדים את המאוחר, אבל אני לא חושב שזה דבר נכון לעשות. אני כן יכול להגיד שאנחנו עושים כל מאמץ כדי להביא את האנשים הנכונים למערכת, ולבנות קבוצה שבה השלם יהיה גדול מסך חלקיו. בקרוב מאוד נמצא את המאמן המתאים. לגבי ווילבקין, שאני מאוד אוהב, בקרוב יהיו לנו התשובות המלאות".

הרבה ישראלים בשנים האחרונות לא מצליחים ועוזבים אחרי תקופה קצרה ולא מוצלחת. מה אתה מתכוון לעשות כדי לשפר גם את הנושא הזה?

"אנחנו מתכוונים לתת את הטון בנושא הזה. אנחנו רוצים להביא או להשאיר את הישראלים הכי טובים שאנחנו יכולים, ולתת להם את הכלים הכי טובים להצלחה, ולצד זה גם לעזור לקבוצה להצליח. יש חשיבות עליונה להחזיר את החלק והמשמעות של השחקן הישראלי בתוך מכבי". בכלל אפשרי להחזיר את מכבי למה שהיא היתה, למה שהאוהדים זוכרים מהעבר?

"בהחלט אפשר להחזיר. אם נתחייב למצוינות וכל אחד מאיתנו יתחייב לתת את המקסימום, יקרו דברים טובים. אנחנו נבנה קבוצה טובה ואיכותית עם אנשים שמוכנים להתחייב למטרה הזו".

 ?? ?? בלאט ומזרחי. "רוצים לצאת לדרך חדשה" צילום: מכבי ת"א, האתר הרשמי
בלאט ומזרחי. "רוצים לצאת לדרך חדשה" צילום: מכבי ת"א, האתר הרשמי
 ?? ??
 ?? ?? בלאט חוזר להיכל. "נבנה קבוצה טובה ואיכותית" צילום: אלן שיבר
בלאט חוזר להיכל. "נבנה קבוצה טובה ואיכותית" צילום: אלן שיבר
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel