Israel Hayom

כל הדרכים מובילות לאירופה

רק נגמר ותכף מתחיל: מכבי חיפה תפגוש את אולימפיאקו­ס שכבר כשלה בעבר מול ישראליות ● לצהובים של איביץ' לא צפויה בעיה ● בנתניה בודקים איך חוזרים מאיסטנבול בשלום וב"ש עסוקה בהחתמת מאמן

- דור הופמן מוקדמות הקונפרנס ליג:

ארבע הקבוצות הגדולות בישראל הוגרלו אתמול במוקדמות המסגרות האירופיות. מה מחכה לכל אחת מהן, וממי צריך להיזהר? סקירת היריבות:

מוקדמות ליגת האלופות: מכבי חיפה - אולימפיאקו­ס

השם "אולימפיאקו­ס" מחזיר את הירוקים מהכרמל להישג האירופי הראשון הגדול שלהם: ניצחון 0:3 בשלב הבתים של ליגת האלופות 2002/03 משלושער של יעקובו איגביני, שהיה גם הניצחון הראשון של קבוצה ישראלית במפעל האירופי הבכיר.

20 שנים אחרי, אולימפיאקו­ס מעוררת אצל הירוקים הרבה דאגה, לאחר שההגרלה סידרה להם מפגש מול היוונים בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. מאז אותו צמד מפגשים, אולימפיאקו­ס הופיעה בשלב הבתים 14 פעמים, זכתה ב־51 אליפויות והפכה להיות מונופול בכדורגל המקומי.

עם המאמן הפורטוגלי פדרו מרטינס, זכתה הקבוצה בשלוש האליפויות האחרונות שלה ורשמה כמה הישגים אירופיים מרשימים, שבהם שתי הופעות בשמינית גמר הליגה האירופית, כשבדרך היא מדיחה את ארסנל ופ.ס.וו איינדהובן. כוכבי הקבוצה הם החלוץ המרוקאי יוסוף אל־עראבי, הברזילאי צ'יקיניו, יורגוס מאסוראס, הצרפתים מתיו ואלבואנה ויאן אמבילה, וגם השוער הצ'כי תומאש ואצליק.

את משחקיה היא מארחת באצטדיון קאראיסקאקי­ס שבפיראוס. יחד עם זאת, אלופת יוון תמיד כשלה מול קבוצות ישראליות. מול מכבי חיפה היא הפסידה 3:0 וסיימה ב־3:3 ביתי, מכבי תל אביב חלפה על פניה במוקדמות הליגה האירופית ,2011־ב והפועל באר שבע הדיחה אותה במוקדמות ליגת האלופות ,2017־ב כשמאמנה היה אחד, ברק בכר.

מוקדמות הקונפרנס ליג: מכבי תל אביב - זירה )אזרבייג'ן(

זירה, שסיימה את העונה במקום השלישי באזרבייג'ן, לא אמורה להפריע לקבוצה של ולאדן איביץ' בדרכה לקונפרנס ליג. עם הופעה אירופית אחת, במוקדמות הליגה האירופית ,2017/18־ב הקבוצה המכונה "הנשרים" חסרת ניסיון במפגשים בינלאומיים. את הקבוצה מאמן רשאד זדיגוב, שיאן ההופעות של אזרבייג'ן כשחקן, שהוביל את הקבוצה לעונת שיא של מקום שלישי והפסד בגמר הגביע לקראבך. זירה ממעטת לכבוש - רק 33 שערים בליגה - אך היא גם ספגה 27 בלבד. מלך שעריה היה דויד וולקוי הגאורגי, ובסגל תמצאו בעיקר שחקנים מקומיים.

מוקדמות הקונפרנס ליג: הפועל ב"ש - דינמו מינסק )בלארוס( או דצ'יץ' )מונטנגרו(

הפועל ב"ש החתימה אתמול את מאמנה אליניב ברדה לשנתיים נוספות על הקווים. יריבתו במוקדמות תגיע מבלארוס או ממונטנגרו, למרות שזאת תהיה הפתעה גדולה אם הקבוצה ממונטנגרו תמשיך הלאה. דצ'יץ' היא אמנם סגנית האלופה בשנתיים האחרונות, אך גם קבוצה שבילתה שנים בליגות נמוכות ושיחקה רק שני משחקים במסגרת אירופית, שבשניהם הפסידה.

דינמו מינסק מנוסה הרבה יותר, ובעבר כבר גברה על הפועל ומכבי חיפה.

כמו כן, בעשור האחרון שיחקה הקבוצה פעמיים בשלב הבתים של הליגה האירופית. את העונה שעברה סיימה במקום השלישי בבלארוס, אך בסיומה מכרה את מלך שעריה, אבליה אמבנגה. הסגל שלה מורכב ברובו משחקנים מקומיים, ששבעה מהם נכללו בסגל הנבחרת למשחקי ליגת האומות האחרונים.

מכבי נתניה - איסטנבול בשקשהיר

לכבוד החזרה שלה לכדורגל האירופי אחרי תשע שנים, מכבי נתניה קיבלה מפגש מול בשקשהיר, מהקבוצות הגדולות והחזקות בטורקיה. לא בדיוק הזמן האידיאלי למשחק באיסטנבול, אבל בנתניה מקווים שעד מועד המשחק אזהרת המסע החמורה תפחת.

העונה האחרונה אמנם לא האירה פנים לקבוצה של אמרה בלוזוגלו )שעשה בעונה שעברה את המעבר מהמגרש לקווים(, אבל הסגל, הכסף והניסיון הופכים את הטורקית ליריבה שגדולה על נתניה בכמה מספרים. בין שחקניה ניתן למצוא את פיצי הפורטוגלי, שלו יש 17 הופעות בנבחרת, נאסר שאד'לי עם 66 בנבחרת בלגיה, וסטפנו אוקאקה עם חמש במדי איטליה.

הקבוצה הצעירה, שנוסדה רק ,1990־ב הספיקה לרשום גם כמה הישגים אירופיים משמעותיים, שבהם שמינית גמר ליגה אירופית ושתי הופעות בשלב הבתים של ליגת האלופות - כולל לפני שנתיים, אז השיגה ניצחון אחד, על מנצ'סטר יונייטד.

 ?? ?? ברק בכר באימון הפתיחה של חיפה אתמול צילום: באדיבות מכבי חיפה
ברק בכר באימון הפתיחה של חיפה אתמול צילום: באדיבות מכבי חיפה
 ?? ?? רשאד זדיגוב במדי קראבך צילום: GettyImage­s
רשאד זדיגוב במדי קראבך צילום: GettyImage­s
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel