Israel Hayom

פה אחד: דורון אלמוג נבחר ליו"ר הסוכנות היהודית

אחרי שנה ללא יו"ר, ועדת המינויים של הסוכנות בחרה באלוף )מיל'( לכהן בתפקיד היוקרתי ● הנשיא הרצוג: "יכולותיו יצעידו את הארגון קדימה"

- יורי ילון

ועדת המינויים של הסוכנות היהודית בחרה אתמול פה אחד באלוף )מיל'( דורון אלמוג לתפקיד היו"ר הבא של הסו כנות היהודית.

אלמוג בן ה 71 צפוי להיכנס לתפקידו בס פטמבר ,2022 ואמור לכהן ארבע שנים. בעברו היה אלוף פיקוד הדרום, ונודע כמי שהקים את הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן", שנק רא על שם בנו ערן, שנפטר ממחלת קסטלמן.

בשנת 2006 השיא אלמוג משואה בטקס בהר הרצל, כאות הוקרה על תרומתו לפי תוח הנגב. הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה ,(2016) וגם היה יו"ר ועדת פרס ביטחון ישראל.

הבחירה באלמוג תובא לאישור חבר הנא מנים של הסוכנות היהודית, שיצביע עליו בכינוס שייערך ב 10 ביולי בירושלים, בה שתתפות מאות מנהיגי קהילות יהודיות מר חבי העולם.

"אני גאה ונרגש, ואסיר תודה לאנשי הסו כנות ומנהיגיה, העושים לילות כימים לחיזוק העם היהודי ומדינת ישראל", אמר אלמוג לאחר בחירתו. "בעבודת צוות משותפת - נצית להבה וגאווה בעשייתנו למען עתיד של תקווה לדורות הבאים".

מאז בחירתו של היו"ר הקודם, יצחק הרצוג, לנשיא המדינה, לא היה מועמד שזכה לתמי כת חברי ועדת המינויים. לכן יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, כיהן גם כיו"ר בפועל של הסוכנות.

"אני בטוח כי הוא ינהיג את הסוכנות היהודית באותן מסירות ונחישות שבהן פעלו קודמיו בתפקיד", אמר חגואל.

"זה תפקיד חשוב מאוד בעולם היהודי, המשפיע על החברה ועל העלייה והקליטה", הזכיר הנשיא הרצוג, והוסיף: "ניסיונו ויכו לותיו של אלמוג יצעידו את הארגון קדימה".

פנינה תמנו שטה, שרת העלייה והקלי טה: "אני בטוחה שדורון יתרום רבות לעולם היהודי, וליישום מדיניות העלייה והקליטה של הממשלה".

שר החוץ יאיר לפיד בירך: "דורון הוא אדם שתרומתו לחברה הישראלית היא מופת ודו גמה לאהבת הארץ, ואהבת אדם באשר הוא אדם. דורון - אתה האיש הנכון והראוי".

"דורון מקדיש את חייו לחיזוק חוסנה של המדינה והחברה הישראלית, מתוך תחושת שליחות ואהבת הארץ, ובמסירות עד אין קץ", נמסר מעמותת "עדי". "הוא פועל בכל עת בעשייתו לתיקון עולם ולמען אנשים עם מו גבלויות, ולשילוב אוכלוסיות חלשות".

דורון אלמוג: "בעבודת צוות משותפת - נצית להבה וגאווה בעשייתנו למען עתיד של תקווה לדורות הבאים"

 ?? ??
 ?? צילום: הסוכנות היהודית ?? אלמוג וחגואל
צילום: הסוכנות היהודית אלמוג וחגואל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel