Israel Hayom

"בשלב הזה אנחנו סופגים את ההתייקרויו­ת - ולא הצרכן"

על רקע האינפלציה המתממשת, מנכ"ל רשת דינמיקה מרגיע: "הקפדנו לא להעלות מחירים גם כשהדולר עלה" ומייעץ לבאים לאילת: "הכי משתלם לקנות פה סמארטפון"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

מחירי הדלק הגיעו לשיא על רקע משבר האנרגיה שנוצר בעקבות מלחמת רוסיה אוקראינה, אך אחת ההשפעות היא גם על אתרי הסחר המקוונים, הנשענים ברובם על משלוחים.

בראיון ל"ישראל היום" אמר אלי אדדי, מנכ"ל "דינמיקה", כי "זו הפעם השנייה השנה שרוצים לייקר לנו את ההובלה והמשלוחים, לאחר שכבר העלו לנו אותם ב .10% זה פוגש אותנו בכל הפ עילות, בדגש על עולם האי קומרס. בשלב הזה אנחנו סופגים את ההתייקרויו­ת ולא מגלגלים אותן לצרכן, כמו שהקפדנו לעשות עם עליית הדולר. אנחנו החברה הכי גדולה בפעילות מובייל באי קומרס, בתקווה שנוכל להמשיך לעשות את זה גם בעתיד, כמובן בהתאם להתפתחויות של עלויות הנפט ועוד".

ביקושי השיא באילת הפכו את שני הקניונים - מול הים וביג אילת - לקניונים בעלי הפדיונות הגבוהים ביותר למ"ר. בספטמ בר האחרון עמד הפדיון הממוצע על יותר מ 185 שקלים למ"ר, לפי נתוני חברת "ריס". על פי פיזור הרשתות בקניונים, נראה כי הנוכחות הגדולה ביותר היא של חברות הסלולר והטכנו לוגיה. נוסף על כך, גם מחירי השכירות למטר באילת גבוהים יותר מאשר במרכז ומבצפון.

לצד הביקוש למכשירי פרימיום אומר אדדי: "אנ חנו רואים בדינמיקה עלייה ברכישת סמארטפונים, שמחירם נע בין 800 ל 2,000 שקלים. עם זאת, מוצרי הפרימיום עדיין שולטים באילת". על פוטנציאל המכירות בעיר הדרומית אומר אדדי כי "בחודשי הקיץ נתח המכירות של סמארטפונים באילת עומד על 30% מהשוק. לפי הנתונים שלנו, יותר מ 50% מהס מארטפונים שנמכרים באילת הם מכשירי פרימיום מסדרות הדגל של אפל וסמסונג ברמות מחיר של יותר מ 3,000 שקלים.

"הכי משתלם לקנות סמארטפון חדש באילת, משום שאין עלויות מע"מ ומס. המחירים בדינמיקה באילת נמוכים ממחירי ניו יורק ולונדון".

 ?? ?? ביקוש למכשירי פרימיום
ביקוש למכשירי פרימיום
 ?? ?? אדדי
אדדי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel