Israel Hayom

"תמיד יש ציפיות, הולך להיות כיף"

אליפות העולם בשחייה תצא היום לדרך, ואנסטסיה גורבנקו תוכל להיכנס לספרי השיאים בישראל המשלחת כחול לבן תכלול 14 שחיינים ותהיה הגדולה בהיסטוריה על המרענן הרשמי של הקיץ

- אורן אהרוני

בזמן שימי הקיץ הלוהטים הולכים ומתקרבים, ממתין למי שירצה להתרענן בשבוע הקרוב אירוע השיא של ענף השחייה בעולם: היום בבוקר תצא לדרך המהדורה ה 19 של אליפות העולם בבודפשט שבהונגריה. בשמונת הימים הקרובים יקפצו למים טובי השחיינים והשחייניות בעולם, עם יריבויות חדשות וותיקות ושבירת שיאים, שנתיים לפני המשחקים האולימפיים בפריז.

המשלחת הישראלית לאליפות תהיה הגדולה ביותר בהיסטוריה. היא תכלול 14 שחיינים: עשרה גברים וארבע נשים. ב ,2017 באליפות שנערכה בבודפשט גם היא, הש תתפו 13 שחיינים, וב 2019 בדרום קוריאה היו .11 נבח רת ישראל מעולם לא עלתה על הפודיום באליפות העולם בשחייה, ולמעשה, ב 11 הגמרים שבהם השתתפו שחיינים בכחול לבן - מעולם לא עברה את המקום השישי.

מי שתנסה לשנות את הסטטיסטיקה הזאת היא הכוכבת הגדולה של הענף כיום - אנסטסיה גורבנקו. השחיינית בת ה 18 עשתה זאת פעמיים בשנה שעברה: באליפות העולם בבריכות קצרות 25) מ'( באבו דאבי, כאשר זכתה בזהב ב 50 מ' חזה, וב 100 מ' מעורב אישי. הפיינליסטי­ת האולימפית הולכת לעבוד קשה מאוד בתחרות, ותיקח חלק בשישה מש חים אישיים: ‪100 ,50‬ ו 200 מ' חזה, 200 מ' גב, 200 ו 400 מ' מעורב אישי וגם משחי השליחות והשליחים, כך שייצא לה לזנק לפחות פעם אחת ביום, אם תעפיל לשלבים המאוחרים.

"אליפות העולם הזאת הולכת להיות טיפה שונה מבחי נתי", סיפרה גורבנקו ערב האליפות. "היא הולכת להיות מאוד עמוסה, זה משהו שאני לא רגילה אליו. שמונה ימים שבהם אתחרה, ואצטרך לראות איך אעמוד בזה. אני רוצה לעלות כמה שיותר שלבים. אני ממש מתרגשת. כיף להיות כל הנבחרת ביחד". יש הרבה ציפיות ממך, נוכל לראות אותך על הפודיום?

"תמיד יש ציפיות ותמיד אנשים אוהבים לדבר, אבל אני יודעת מה אני צריכה לעשות. המטרה שלי היא לעלות כמה שיותר שלבים, לעשות את הטוב ביותר שאוכל ולייצג את המ דינה בכבוד. לשם אני מכוונת". כשיש כל כך הרבה רגעי שיא השנה, כולל אליפות אירופה, איך מתמודדים?

"היתה לי חצי שנה רגועה, עם הרבה זמן בארץ. זה היה זמן לקחת נשימה עמוקה, להתכונן ולנוח. עכשיו יהיו לי חודשיים עמוסים, אבל אני מוכנה אליהם". לקראת איזה משחה את הכי מתרגשת?

"יש לי הרבה אופציות, ואני רוצה להצליח בכמה שיותר".

העובדה שלא ישתתפו שחייניות מרוסיה ומבלארוס בגלל המלחמה באוקראינה משפיעה עלייך?

"זה לא משפיע על המשחים שלי, אולי רק על משחי החזה. בכל שאר המשחים לא היו שחייניות רוסיות או בלארוסיות שהיו לפני. עצוב שהדברים האלה משפיעים על הספורט".

לא רק גורבנקו

המשלחת הגדולה של ישראל תכלול לא מעט צעירים, שחלקם עשו את טבילת האש במשחקים האולימפיים בטוקיו בשנה שעברה, ולחלקם זו תהיה הופעת בכורה באירוע הענף הגדול ביותר, כשאחת המטרות שהציב האיגוד היא עלייה היסטורית לגמר במשחי השליחים. את הסגל מרכיבים שמונה שקבעו את הקריטריוני­ם למשחים האישיים: אביב ברזלי, לאה פולונסקי, גל כהן גרומי, מירון חרותי, דניס לוקטב, מיכאל לייטרובסקי, תומר פרנקל וכמובן גורבנקו. אליהם מצטרפים ארבעה שקבעו את הקריט ריון לשליחים: דריה גולובטי, דניאל נמיר, בר סולובייצ'יק וכריס פיצ'וגין, ושני שחיינים אולימ פיים נוספים שהצוות המקצועי בחר לצרף על סמך הישגיהם: איתי גולדפדן ורון פולונסקי. "אני מרגיש מצוין ורוצה כבר להתחיל לה תחרות", סיפר כהן גרומי. "אני רוצה לשפר את השיאים שלי ב 200 מ' מעורב וב 100 מ' פרפר. היתה לי שנה עמוסה בארה"ב, ועכשיו אני רוצה להביא את זה לידי ביטוי. "להתאמן בחו"ל זה משהו יוצא דופן. מתאמנים בקבוצה ולא כיחיד, זה משהו שלא ראיתי פה במדינה. מתייחסים לשחייה כספורט קבוצתי. יש ספורטאים שאצלם זה עובד יותר, ויש כאלה שפחות. אני מרגיש שזה שיפר אותי. גם כנבחרת אנחנו כל הזמן מתקדמים - גם בהתנהלות. אני לא יודע אם העפלה לגמר עומדת על הפרק כבר עכשיו, כי כמו שאני משתפר גם אחרים משתפרים, אבל זאת המטרה והשאיפה, ואני מקווה שנצליח". מאמן הנבחרת, אהוד סגל, אמר: "העונה הנוכחית בש חייה העולמית היא מורכבת, מכיוון שיש לנו בתוך פחות מחודשיים גם אליפות עולם וגם אליפות אירופה. לש מחתנו, אנחנו שולחים נבחרת איכותית מאוד, שאנחנו מאמינים שתתמודד בצורה טובה ברמה הגבוהה, גם במ שחים האישיים וגם בשליחים".

 ?? ??
 ?? ?? גורבנקו צילום: אורן אהרוני
גורבנקו צילום: אורן אהרוני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel