Israel Hayom

בשליחות העם

ארכיאולוג מגלה ממצא מסעיר שמנבא חורבן לעם היהודי - ויוצא למסע הצלה

- אסף גולן

פותחים תיק: הארכיאולוג והמומחה למגילות מדבר יהודה, ד"ר ספי ישורון, חושף תגלית מדהימה בין קובץ המגילות הג נוזות שהתגלו במערות קומראן. מתברר שעל גבה של מגילה שעליה כתוב פרק מהנביאים, מופיעה נבואה נסתרת וסודית שנכתבה בכתב סתרים. אם אכן הממצא אותנטי - הוא יהפוך את ד"ר ישורון לחוקר מפורסם מאוד, אך התגלית גם מטרידה מאוד, כיוון שהיא מנבאת אסון עצום שצפוי לעם ישראל, אם לא ינקטו האנשים פעולות למנוע אותו על ידי תפילה מיוחדת.

גבולות הז'אנר: הספר הוא מסוגת ספרי האפוקליפסה, שבהם הגיבור מנהל מרוץ נגד השעון כדי להציל את העולם, או במקרה הזה את עמו, מהרס קיצוני שרק הוא יודע איך למנוע. כמו רבים מספרי הסוגה הזו, ד"ר ישורון עובר הרפתקאות רבות שמעכ בות אותו וכמעט מונעות ממנו להציל את החברה שהוא חי בה.

ממד המתח: במסגרת הניסיון שלו להבין את פשר המגי לה, מתחיל ד"ר ישורון להסתבך עם גורמים שונים שכלל לא מאמינים לו ולשליחותו. התסבוכת הולכת וגדלה כשעוד ועוד אנשים מטילים ספק באמינותו ושואפים לחשוף אותו כשרלטן. בדרך יעבור החוקר עינויים ומבחנים רבים, שבכולם עליו לעמוד בגבורה כדי לשכנע באמינות המידע שברשותו וכדי לחולל את הישועה שבה הוא מאמין.

שורה תחתונה: ספרות אסונות מסוג זה אופנתית מאוד ומקובלת בקרב גורמים נוצריים אוונגליסטי­ים בארה"ב. תמיד מדובר במגילה או במידע רוחני ישן, שהופך רלוונטי מאוד לימינו ושמחולל תהליך שסופו גאולת העולם. אלא שבעברית מדובר בז'אנר חדש יחסית, שכמעט לא קיים. מבחינה זו, עיקר הקוראים הפוטנציאלי­ים של הספר לא מצוי בישראל, אלא דווקא בארה"ב, ושם הספר יכול להצליח מאוד. בישראל, מנגד, קשה לראות כיצד הוא זוכה לתאוצה ולתפוצה גדולה, הן מסיבות חילוניות של חוסר עניין, והן מסיבות דתיות שבמסגרתן העיסוק באפוקליפסה הוא טאבו של ממש. לכן מסקרן יהיה לעקוב ולראות כיצד הספר מתקבל וכמה קוראים יהיו לו בכלל בעברית. ●

המגילה, שלמה צזנה, הוצאה עצמית, 320 עמ'

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel