Israel Hayom

האם השוטרים אדישים לנגע "הגנגסטרים"?

-

"אנשי אגרוף השתלטו על שוק לוינסקי בתל אביב והפכו אותו לשוק שחור לצורך מכירת סחורות מוברחות, סחורות גנובות ואחרות שעליהן יש פיקוח. והמשטרה? היא ישנה שנת ישרים", כך נכתב בסדרת כתבות שפרסם העיתון "מעריב" ביוני 1952 תחת הכותרת "המשטרה נותנת חופש פעולה לגנגסטרים".

בכתבה דווח ש"ראשי ועד בעלי חנויות בלוינסקי ובסביבתו הגיעו למשטרה בחשאי וסיפרו (לאחר שהובטח להם שפרטיותם תישמר) את מה שהיה ידוע למשטרה היטב: הפשע המאורגן שולט ביד רמה בלוינסקי באמצעות כנופיות שכירים בעלי אגרוף, המזוינים בנשק".

בתחקיר העיתון התברר שכבר חודשים לא מצליחים עובדי אגף הפיקוח במשרד המסחר והתעשייה לבצע את מלאכתם, אחרי שכמעט כל סיור שערכו בלוינסקי הסתיים בהכאתם על ידי עבריינים מאורגנים, עד זוב דם. בעקבות זאת מסרבים הפקחים להגיע לשוק ללא ליווי משטרתי מתוגבר, ואילו המשטרה מתחמקת ומתעלמת, לדבריהם, מבקשותיהם.

"המשטרה טובה באיתור פריטי מזון בפיקוח באמצעות מחסומי דרכים שהיא מקימה", אמר ל"מעריב" בעילום שם גורם שעזב לאחרונה את משרתו במשטרה. "אך בעניינים רציניים כמו שוק שחור וכנופיות מאורגנות - גם מפקדי התחנות מפחדים מהפושעים". דובר המשטרה אמר בתגובה לתחקיר ש"אין מתפקידה של המשטרה לשמור על פקחי משרד המסחר והתעשייה, ועליהם להקים מתקציבם כוח לאבטחת הסיורים בשווקים".

 ?? צילום: פריץ כהן, ארכיון לע"מ ?? מחסום משטרה לתפיסת סוחרי שוק שחור
צילום: פריץ כהן, ארכיון לע"מ מחסום משטרה לתפיסת סוחרי שוק שחור

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel