Israel Hayom

"הייתי תופסת את הירכיים שלי, ומדמיינת שאני ממיסה את השומן"

היא בוכה בפרסומות, לא מרשה לעצמה לקנא בקולגות ושונאת אודישנים )"אם הייתי יכולה, הייתי אומרת לבמאי 'תפתח שנייה את הסטורי, תראה אם אני מתאימה .("'ךל נוי אייזן מדברת על הגמילה מהרשתות החברתיות, המלחמה בדימוי הגוף והשוק שחטפה כשגילתה שהיא בהיריון

-

מתי בפעם האחרונה הגשמת חלום? "באפריל, כשהופעתי עם אחי בפארק הירקון מול 20 אלף איש. אני לא יודעת מה יותר מרגש אותי, המעמד מול קהל כזה גדול או זה שעמדתי על הבמה עם אח שלי, ארז (ארז אייזן, אינפקטד מאשרום; ש"ז). דמיינתי את הרגע הזה מאז שהייתי ילדה קטנה. ליוויתי אותו מגיל עשר להופעות, ועמדתי בצד וצפיתי בו באדיקות. הייתי רוקדת ועפה ומדמיינת שגם אני אהיה ככה יום אחד. כשהם היו יוצאים להופעות כתבתי במחברת שלי 'אני רוצה להיות כמוהם' באנגלית. "אז אני לא כמוהם, החיים הובילו אותי לדרך משלי שאני מאוד גאה בה. אבל כשאחי הציע לי להופיע איתם, הוא אמר לי שהוא גאה בי ושהוא מעריך כל מה שהשגתי בעשר אצבעות וזה היה חלום להופיע לצידו".

מתי בפעם האחרונה התרגשת? "כשגיליתי שאני בהיריון, בדצמבר. רציתי את ההיריון, וזה עדיין בא לי בבום. הרגשתי שאני עוד לא מוכנה. רציתי להתחיל את הפרק המטורף הזה בחיים כשאני שלמה ומוכנה אליו. אז גם עכשיו אני לא מאה אחוז מוכנה, כמו שכל אמא תגיד, אבל אני מאוד רוצה את זה. "גיליתי את ההיריון במקרה לגמרי. ישבתי בבית, וחשבתי לעצמי שבא לי להרחיב את המשפחה, וממש אז גיליתי. עשיתי בדיקה ביתית, צילמתי סרטון והראיתי לאלכס, בעלי. הוא אמר לי 'מה זה, נראה כאילו חרב עליך עולמך'. "הייתי פשוט בהלם. הנשימות שלי נהיו כבדות והדופק היה מהיר. זה הגיע, השינוי שרציתי קרה, אושר מטורף מהול בכמויות של הלם, קוקטייל שקשה להבין. מהר מאוד היו גם דמעות של שמחה וחיבוקים ושנייה אחר כך רצנו ללפטופים ועשינו גוגל: 'גיליתי שאני בהיריון, מה עושים'".

מתי בפעם האחרונה השתתפת בריאליטי? ,2013־ב" ב'דה וויס'. בדיוק עברתי אז מבית ההורים בקריית ים למרכז. הייתי סטודנטית שוקיסטית, וחיפשתי את עצמי במוזיקה בלי גרוש על התחת. ההפקה של 'דה וויס' סנוורה אותי, כולם דאגו לי ורצו רק שהכל יהיה סבבה ושארגיש בנוח. היה רגע שחלמתי עם עצמי ואמרתי 'בא לי תפוח', ובום הביאו לי תפוח! "זו היתה חוויה מהממת. הגעתי לעשירייה האחרונה. רציתי להגיע לגמר, אבל לא הופתעתי ולא התאכזבתי כשהודחתי. הייתי רק בת 22 ואמרתי 'אול גוד', אני אלך בדרך אחרת. חצי שנה אחר כך אכלתי סרט על איך לא המשכתי, היה משברון קטן ונפשית היה לי עצוב. אבל כשדיברתי עם אחי, הוא אמר לי 'תשחררי, נקסט, פנינו קדימה'. "חזרתי לשגרה של לימודים, הלכתי להופיע בברים והפכתי כובעים, ולפעמים לא הייתי מקבלת תשלום. הלכתי להשתפשף בשביל החוויה ומחיאות הכפיים. לא הזמינו אותי לבמות, אבל מעולם לא חשבתי לעזוב את זה. אמרתי לעצמי שזה פשוט לא הזמן שלי. המשכתי עם פיתוח קול ולמדתי עיצוב פנים. החלטתי לא לבחור, לעשות גם וגם".

מתי בפעם האחרונה ניגשת לאודישן? "לפני כשבועיים, למחזמר. ואיך בא לי על זה! אני שונאת אודישנים, מבחינתי, אם הייתי יכולה, הייתי אומרת לבמאי 'תפתח שנייה את הסטורי, תראה אם אני מתאימה לך'. אבל זה לא עובד ככה. אני צריכה להגיע לאודישן מסורתי, ואני לא אוהבת את התחושה שבוחנים אותי. "אני מרגישה הכי בנוח על הבמה, בלי שום לחץ. באודישנים מלחיץ אותי שאולי אני לא יוצאת אותנטית. לקחתי שיעורי משחק אצל גלית רוזנשטיין כדי לדעת איך להתנהל באודישנים. זה היה הדבר הכי חכם שעשיתי, השיעורים העלו לי את הביטחון. בשירה זה אחרת, זה מרגיש לי כאילו שאני בסלון של אמא שלי. בכל יום צופים בי עשרות אלפי אנשים, אבל לשבת מול במאי ומפיק שבוחנים אותי זה פיק ברכיים. לא מתרגלים לזה".

מתי בפעם האחרונה פגשת את המשפחה? "החודש. נפגשתי עם ארז ועם רולי, אחי האמצעי, שנמצא בארץ. את ההורים אני משתדלת לבקר פעם בשבוע, אני נוסעת אליהם לצפון. ההורים שלי עבדו קשה כל החיים, והאחים שלי גידלו אותי. הפער ביני לבין ארז הוא 13 שנים, ומרולי אני צעירה ב־5 שנים. גדלתי בשכונה מאוד טובה, בסביוני ים, ובבית היינו בעיקר האחים שלי ואני. הייתי אוכלת לבד מול הטלוויזיה. היום אני רוצה להיות אמא שתשב עם הילדה שלה בכל יום בארוחת צהריים".

מתי בפעם האחרונה בכית? "אתמול, כי אני הורמונלית. שרטתי את האוטו, ובכיתי. כל דבר גורם לי לבכות, כל פרסומת. אני יכולה להתרגש מכל שטות. בדרך כלל הדמעות לא יוצאות כל כך מהר, אבל עם השנים הפכתי להיות יותר רגישה. מריבה עם אלכס יכולה לגרום לי לבכות, זה דיכאון, ולמזלי חמסה חמסה זה לא קורה הרבה. רק המחשבה על מריבה איתו יכולה לגרום לי לבכות. האחים שלי יכולים לגרום לי לבכות. אני מאוד אוהבת אותם וקשורה אליהם".

מתי בפעם האחרונה נגמלת מהתמכרות? "לפני ארבע שנים, כשהתחלתי לתת בראש באינסטגרם, הייתי באובססיה על המשקל שלי. הייתי קורבן לכל מה שרואים בחוץ, דאגתי איך אני נראית. כל הזמן הייתי מסתכלת במראה ותופסת את הירכיים שלי ומדמיינת שאני ממיסה את השומן, כי ראיתי איך שלכולן יש רווח בין הירכיים. הייתי מורידה אפליקציות ועושה פוטושופ, כדי שיחשבו שאני 5 קילו פחות. בשנתיים האחרונות עלה לי מהשיפוצים בגוף ומהפילטרים. השלמתי עם איך שאני נראית, הרבה לפני ההיריון. "לא תמיד אני מרגישה יפה. יש ימים שאני מרגישה יפהפייה עולמית, ויש ימים שאני מרגישה לכלוכית. אז הפסקתי להשתעבד לנדנדה הזו, כי זו התעסקות שמבזבזת לי זמן. יש לי מטרות יותר חשובות מאיך שאני נראית. אז הגוף שלי קצת עולה וקצת יורד, אני מעדיפה לקחת את האנרגיות למקומות אחרים".

מתי בפעם האחרונה גלשת ברשתות החברתיות? "לפני שתי דקות. אני אוהבת ליצור תוכן,

נוי אייזן בת ,28 זמרת, שחקנית ויוצרת תוכן. תושבת ראש העין. נשואה לאלכס זבז'ינסקי. פרצה ב־"דה וויס ,"3 ומאז עוסקת בכתיבת שירים, הלחנה ושירה. שיחררה סינגלים )"זרוקים על הספה"(, חיברה שירים, בהם ‪,"UE LA‬ LA" והחודש מוציאה סינגל חדש )"היריון"(

אבל הרשת מאוד השפיעה על המצב הנפשי ועל האושר שלי. בשנה האחרונה הורדתי רגל מהגז, ואני נותנת לעצמי לנשום. לפני כמה חודשים לא הייתי יכולה לצאת להליכה בלי טלפון כי היה לי פומו מטורף, ואני לומדת ליהנות מזה שאפשר גם בלי. הרגשתי שאני מעלה בכל שעה סטורי, ואם לא - אני נעלמת. "אני חשופה מאוד מבחירה. זה כמו כדור שלג, אני מוציאה משהו ואז כולם מעלים את זה אצלם, ובגלל זה שמרתי את ההיריון בסוד. כשזה יצא החוצה רציתי להאט את הרכבת. היה לי מוזר שהדבר האינטימי שלי מקבל כזו חשיפה אבל נהניתי מזה. הגיעו כמויות אהבה ופרגון עצומות, וזה שווה את זה. קיבלתי גם מלא עצות וטיפים מעוקבים. כולם מאוד דואגים לי. אבל הפער הזה, בין להיות שם בלי הפסקה לבין לא להיות שם בכלל, בין לאהוב את זה מאוד לבין להבין שאין לי כוח ואני צריכה להעלות משהו בכל זאת - בגללו הרגשתי שאני מאבדת מהאותנטיות ומהכיף שלי והורדתי הילוך".

מתי בפעם האחרונה שרת?

"היום בבוקר. אני שרה באוטו, בעיקר בנסיעות. זה זמן נהדר לכתוב ולשיר, אני לומדת טקסטים באוטו, הכל אני עושה באוטו. יש לי רפרטואר לא הגיוני בראש. אני שרה ומזמזמת בכל רגע נתון. "ביום העצמאות, למשל, כתבתי שיר

חדש מתגובות של העוקבים שלי. הקהל שלי מאוד מחובר למדינה, מאוד ציוני, והעוקבים שלי נתנו לי פרספקטיבה בימים לא פשוטים. הם גרמו לי להבין שזה הבית שלנו. לקחתי תגובות שלהם, חיברתי אותן למבנה של שיר והלחנתי את זה על ביט מגניב, הקלטתי ושגרתי לעולם. זה קונספט שאני עושה הרבה זמן, אני מאוד אוהבת לעשות את זה ולשמוע את הדעות של האנשים, וזו אינטראקציה קרובה עם העוקבים שלי".

מתי בפעם האחרונה עשית משהו רומנטי? "השבוע, כשיצאנו אלכס ואני להליכה בערב. אנחנו מגיעים לשיחות אינטימיות וזה נעים. אלכס רומנטי בדברים הקטנים, ביום־יום, בהקשבה שלו אלי. גם אם הוא באמצע משהו הוא תמיד ישים אותי בראש סדר העדיפויות, ובחורה אוהבת שמקשיבים לה. הוא יהפוך את העולם בשבילי בכל רגע נתון. וכשאני בכאוס הוא מוצא פתרונות להכל. הוא הפרטנר שלי, אני חולה עליו. "אנחנו ביחד מגיל .14 הכרנו מסנג'ר, היינו מהחננות האלה. אני הייתי ילדה טובה קריית ים, חרשנית, אמא שלי היתה צריכה להוציא אותי מהספרים. אלכס היה מעריץ של אינפקטד, והוא כתב בפורום של הלהקה 'איזה יפה אחות שלארז',ביקשאת שליושלח לי הודעה. הייתי נחמדה ועניתי לו, ואז ה־QCI ב־QCI ארז הגיע להורים לביקור ועשינו שיחת וידאו עם אלכס. עד היום יש לי את הווידאו הזה, כי אני מתעדת הכל. "אלכס נורא התרגש, ואני עפתי על עצמי שהגשמתי לו רגע כיפי. גיליתי נער מאוד אסרטיבי שיש לי מלא נושאים משותפים איתו, אבל שגר רחוק ממני, בבאר שבע. החלטנו שננסה מערכת יחסים בשלט רחוק. כשהיינו בבית הספר לא נפגשנו הרבה אבל המשכנו להיות זוג, ועברנו צבא ביחד, מה שהיה לנו קל יחסית לזוגות אחרים. אחרי הצבא היה ברור שנגור ביחד, שכרנו דירת מרתף בראשון לציון, ואז התחתנו. אלכס מאוד שונה ממני. הוא ריאלי, מסודר, עובד בהיי־טק ומעולה בזה. אני מאוהבת בו אקסטרה ואני מאוד מעריכה את מה שיש לי בידיים. זכיתי".

מתי בפעם האחרונה קיבלת או נתת עצה טובה? "אני כל הזמן מקבלת עצות חבריות וטיפים על אימהות, ואני באמת מקשיבה. באופי שלי אני סקרנית ואני מוכנה ללמוד תמיד. יש לי כמה חברות אמיתיות מכל הלב. אני מרגישה שאני יכולה להתייעץ איתן חופשי, ובתחום הזה כל הזמן צריך הקשבה ושיתוף פעולה ולעזור אחד לשני. הן עזרו לי בעיקר בהתנהלות בסיטואציות לא שגרתיות. למשל, כשבישרתי ברשתות החברתיות שכתבתי שיר לקדם אירוויזיון. ממש תכננתי את המהלך כדי להשיג את מלוא הפוטנציאל של החשיפה, והייתי קצת מבולבלת. זה היה סוד, וכשאישרו לי לפרסם אותו הייתי בכאוס. "אנחנו משתפות בינינו מידע, והשיתוף על נדנדת הרגשות המטורפת הזו עוזר לי להבין שאני לא לבד באפס אנד דאונס. בסופו של דבר אנחנו תלויות במספרים. הקמפיינים תלויים במספר של העוקבים, ואנחנו שולטות בהם עד גבול מסוים. אני יכולה להיות אני, ולספק את התוכן הכי טוב שאני יכולה, והאלגוריתם ישתנה ואקבל פחות חשיפות. אבל כשאני מבינה שאת מה שאני עוברת עוברות גם אחרות, זה עוזר ומרגיע".

מתי בפעם האחרונה קינאת במישהו? "אני לא מרשה לעצמי לקנא. יכולתי, למשל, לקנא במישהי שהיא חדשה בתחום והעוקבים שלה עולים בקצב מסחרר, כשאני יורקת דם בשביל כל עוקב וצפייה ומשקיעה שעות. פעם הייתי לוקחת את זה ללב, ועכשיו אני עוצרת את זה כי אני שלמה עם הדרך שלי ועם הקצב שלי. אז אני עוצרת את זה ואני מפרגנת. אני אומרת לעצמי 'איטס נוט אול אבאוט יו'. אני משתדלת לא להשוות את עצמי לאחרים, וזה קשה, אבל אני יודעת שהכל טוב ויהיה יופי".

מתי בפעם הראשונה

מתי בפעם האחרונה בדקת את העו"ש? "אלכס הוא מנהל החשבונות שלי. אני חתומה בסוכנות לתחום המשחק, וברשתות אני סוגרת בעצמי עסקאות, וזה טוב ולא טוב. יש יתרון גדול בלהיות לבד, יש לי הרבה יותר חופש ושקט כשאני עושה את זה לבד, אני יכולה ליזום דברים לבד וכל הקלפים גלויים לפניי. "השבוע נאלצתי לרדוף אחרי תשלום, וזה מעצבן, אבל אלה דברים שלומדים ומתחשלים מהם. אני שמחה שאני עושה את זה כי אני בקשר טוב עם כל משרדי הפרסום בארץ, אני יוזמת פרויקטים ויש לי אנשי קשר להציע להם רעיונות, אז אני מאוד מאמינה שכדאי להיות עצמאית. מצד שני, בלי אלכס הייתי בחובות. אני לא פראיירית אבל אני מאוד בזבזנית ומאוד מפוזרת".

מתי בפעם האחרונה קיבלת הצעה מפתה? "ממש בשבועות האחרונים. היתה את ההופעה בירקון, והצעה לכתוב שיר לנטפליקס והיו אודישנים. אני אומרת 'כן' להכל. קודם אני אומרת 'כן', ואז אני חושבת איך אני עושה את זה. זו תכונה שלמדתי מרולי. הוא חי בארה"ב, ופתח שם עסק הפקות עם אשתו. ממנו למדתי שאפשר לעשות הכל ואפשר ללמוד הכל. הכל בראש".

הרגשת מפורסמת? "כשהייתי בת .17 הייתי בלהקה עם רולי ש"ז) שמאוד הצליחה באזור חיפה. הופענו בעיר הנוער, והשירים שלנו הצליחו. הגעתי לאודישן ב'כוכב נולד' כדי לצאת לדרך חדשה, ולא התקבלתי. כעסתי והרגשתי שהם פספסו. אמא שלי לקחה אותי לבית קפה, וכשאני בבאסה ענקית מה'לא' שקיבלתי, בדיוק נכנסו 40 ילדות וכולן נהרו לשולחן שלי כאילו אני מינימום קים קרדשיאן, וביקשו חתימה. עמדתי עשר דקות וחתמתי להן ואמרתי 'תודה אלוהים, זה סימן'. כנראה 'כוכב נולד' לא היה מנט טו בי בשבילי. הבנתי שכל דבר יקרה בזמן שהכי מדויק לי" ;KYD(

 ?? ??
 ?? ?? "קודם כל אני אומרת 'כן', ואז אני חושבת איך אני עושה את זה" צילום: אריק סולטן איפור: ורד בדוסה רוטרו
"קודם כל אני אומרת 'כן', ואז אני חושבת איך אני עושה את זה" צילום: אריק סולטן איפור: ורד בדוסה רוטרו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel