Israel Hayom

המרוץ לרמטכ"לות: גנץ ראיין את אלוף אייל זמיר

סגן הרמטכ"ל לשעבר שימש גם מזכירו הצבאי של נתניהו, ונחשב לנקי משיקולים פוליטיים ● ביום רביעי יראיין גנץ את סגן הרמטכ"ל הנוכחי אלוף הרצי הלוי, שהוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להתמנות לרמטכ"ל הבא

- לילך שובל

המרוץ לרמטכ"ל ה :23 שר הביטחון, בני גנץ, ראיין אתמול את אלוף אייל זמיר, סגן הרמטכ"ל לשעבר ואחד המתמו דדים לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל.

ביום שלישי צפוי גנץ לראיין לת פקיד את מפקד זרוע היבשה לשעבר, אלוף יואל סטריק, וביום רביעי את סגן הרמטכ"ל הנוכחי ובעל הסיכויים הגבוהים ביותר להתמנות לתפקיד, אלוף הרצי הלוי.

השר גנץ הקדים את המרוץ לתפ קיד הרמטכ"ל הבא מתוך חשש לגו רלה של הקואליציה, ומתוך רצון לסיים את הליך מינוי הרמטכ"ל לפני נפילתה של הממשלה. השר גנץ רוצה לשמר יציבות במערכת הצבאית, ולמנוע מצב דומה לזה שאיתו התמודדה המשטרה, כשב משך תקופה ארוכה לא מונה מפכ"ל קבוע אלא רק ממלא מקום מפכ"ל, בשל חוסר היציבות הפוליטית שגרם לחוסר משילות.

כפי שפרסמנו ב"ישראל היום", הרמטכ"ל המכהן, רא"ל אביב כו כבי, ביקש מגנץ לדחות את תחי לת הליך המינוי, כדי שלא ייחשב ל"ברווז צולע" בעיני פקודיו במשך זמן ארוך. גנץ לא נענה לבקשתו ואף הקדים את תחילת התהליך, מתוך רצון להשלים את המינוי במהרה מחשש שהממשלה תיפול. החילו פים צפויים בחודש ינואר.

גנץ מעוניין אמנם להודיע על המועמד שבחר בתוך זמן קצר, אך כבר כעת ברור כי התהליך לא יס תיים בכך. ראשית, ראש הממשלה בנט כבר הודיע כי הוא אינו מתכוון להיות חותמת גומי בהליך הבחי רה. כמו כן, המועמד שייבחר יידרש לעבור שלבים נוספים בבחירה, כמו אישור הוועדה למינוי בכירים שכרגע אין לה יושב ראש - לאחר שהשו פט בדימוס אליעזר גולדברג נפטר במארס האחרון.

כאמור, המועמד המוביל לתפ קיד הוא סגן הרמטכ"ל המכהן, אלוף הרצי הלוי. תהיה זו הפתעה אם אלוף הלוי, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, לא יקבל את התפקיד. אך כבר כעת החלו גורמים שונים לנסות ולהדביק לו את הכינוי שמאלן, חרף העוב דה שהוא גדל בבית תומכי האצ"ל ו"חובש כיפה שקופה".

גם אלוף זמיר, שסיכוייו כאמור פחותים מאלו של אלוף הלוי, הוא קצין ראוי וערכי מאוד. יש שמנסים להדביק לו קרבה ליו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, לאחר ששימש בעבר מזכירו הצבאי. אך אלוף זמיר הצליח דווקא שלא "להתלכלך" פוליטית חרף התפקיד הרגיש שביצע.

סיכוייו של מפקד זרוע היבשה לשעבר, אלוף סטריק, הם אפסיים - חרף העובדה שהוא נשאר בצבא על תקן אלוף וללא תפקיד, רק כדי לה תמודד על תפקיד הרמטכ"ל הבא. יש שטוענים שקיים סיכוי שהוא ימונה לסגן הרמטכ"ל הבא.

 ?? ?? תהליך הבחירה הוקדם מחשש לנפילת הממשלה. אלוף אייל זמיר
תהליך הבחירה הוקדם מחשש לנפילת הממשלה. אלוף אייל זמיר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel