Israel Hayom

מודל "הקרקע המשלימה" המחודש יוצא לדרך: "עובדים על הגדלת ההיצע"

- סוניה גורודיסקי

הרשות הממשלתית להת חדשות עירונית מוציאה לפועל את מודל הקרקע המשלימה החדש בתקציב של מאות מיליוני שקלים, כך נודע ל"ישראל היום".

בימים הקרובים יפורסמו מכרזים ליזמי פינוי בינוי שיגישו הצעות למיזמי התחדשות עירונית, שיזכו למימון מכספים שמקורם בשיווק קרקע משלימה בערים לוד ורחובות, ולאחר מכן גם באשקלון.

הפיילוט לתקצוב פרויקטים של פינוי בינוי בכספי השיווק של קר קעות נכנס לשלב המימוש, לאחר שיווק קרקעות מוצלח בערים לוד ורחובות, אשר הכניס מאות מי ליוני שקלים שישמשו כעת לסב סוד המיזמים.

יש תמריץ כלכלי

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית קוראת ליזמים להגיש הצ עות לקבלת כספי מדינה שיאפשרו כדאיות כלכלית למיזמי פינוי בי נוי שהם מבקשים לקדם בשכונת קריית משה ברחובות ובעיר לוד, במתחמים שאין בהם כדאיות כלכ לית, וזאת כדי לאפשר את מימושם של מיזמים אלו, אשר יוסיפו אלפי יחידות דיור חדשות.

פרויקטי פינוי בינוי נחשבים ללא כדאיים בערים שבהן מחירי הדירות נמוכים יחסית. לעומת זאת, בערים עם ביקוש גבוה לדיור, כמו למשל תל אביב, רמת גן וגבעתיים, לקבלנים יש תמריץ כלכלי לה שתתף בפרויקטים של פינוי בינוי כיוון שה שווי של זכויות בנייה נוספות גבוה.

"המדינה מכרה מג רשים ברחובות לפני שלושה שבועות, והכסף הזה יחולק לצורך מי מוש של מיזמי פינוי בינוי ברחובות. אם פעם כל הכסף היה נכנס לקופת המדינה, עכשיו אותו כסף משמש לחידוש שכונות ישנות ברחובות, כמו קריית משה, ובתוך עשר שנים השכונה הזאת תהפוך לשכונה שנבנתה מחדש", מסביר בשיחה עם "ישראל היום" מנכ"ל הרשות הממשלתית להת חדשות עירונית, אלעזר במברגר. לדבריו, "מדובר בפעם הראשו נה שהמדינה לוקחת מכס פי הקרקעות שהיא משווקת ברשות מסוימת ומחלקת אותם חזרה באותה עיר, לטובת מימוש של מתחמי פינוי בינוי. עכשיו זה קורה בלוד וברחובות, בעוד שבו עיים באשקלון, ומכאן ואילך בצורה רחבה בערים נוספות. אנחנו עובדים מאוד קשה על הג דלת ההיצע, והתוכנית הזאת היא חלק מאותו עניין".

 ?? ?? "מימוש של מתחמי פינוי בינוי". בניין בת"א צילום: גדעון מרקוביץ'
"מימוש של מתחמי פינוי בינוי". בניין בת"א צילום: גדעון מרקוביץ'
 ?? ?? במברגר
במברגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel