Israel Hayom

פופ חי ובועט

"אחלה גבר", דנה אינטרנשיונ­ל עם סטטיק ובן אל

- סינגל | עמי פרידמן

דרך מעניינת עבר הפופ הישראלי בע שורים האחרונים בכל הנוגע ליחסיו עם קהילת הלהט"ב. יציאה מהארון עברה ממצב של טאבו בשנות ה 80 )ראו מקרה אדם(, לכדי אמצעי סנסציוני לקידום תקליט חדש בשנות האלפיים )עברי לידר, נניח, עשה זאת רק עם יציאת אלבומו השלישי "האנ שים החדשים"(. אבל היום נראה כי כוכבי דור הפופ הנוכחי עושים ביניהם תחרות על ביצוע שיר חודש הגאווה המוצלח ביותר.

חשד שמדובר באקט ציני לא יהיה לג מרי בלתי מבוסס כאן, בשנה שכללה שירי גאווה מבית אגם בוחבוט והפשוטע, Cute" "Boy של הזמרת נונו ודי.ג'יי שגיא קריב, ועוד שלל שירים שליוו את המצעד הצ בעוני השנתי. אם פעם היה זה להיט אחד שקבעה עיריית תל אביב כי הוא הוא שיר הגאווה שילווה את המצעד, השנה חווינו אינפלציה של כאלה - מטעם עצמם.

לפחות בזה של סטטיק, בן אל ודנה אינ טרנשיונל אי אפשר לחשוד באופורטוני­זם, שכן הוא יצא לאחר המצעד. השנה היתה גם שנת עלייתו של המאבק הטרנסי, ועל כן "אחלה גבר" הוא שיר פופ המוני שמת

חיל במילים "זה ממש בסדר שאת מרגישה שאת אחלה גבר אבל אישה". כמו "שלושה בנות", השיר שהוציאו נועה קירל וגיתית )"תותית"( פישר, גם הוא מתרחב אל מעבר לשיח ההומו לסבי ומעלה על נס קטגוריה, שרק בשנים האחרונות מקבלת את מקו מה בכותרות בזכות מאבק עיקש של מי שמביאים את הנושא לשיח התקשורתי, הפוליטי והציבורי.

כשיר - מדובר בהמנון רחבות ריקודים שכמו תפור למידותיו של הקיץ הישרא לי. עבור תבורי וסטט בוי זהו שיר בסגנון של אלה שהם מוציאים בשנים האחרונות, מכוון מסיבות ופחות פונה לתחנות הרדיו )לא שהן לא מנגנות אותו(. עבור דנה מדו בר בסוג של קאמבק מוצלח, שמציב אותה במקום רלוונטי במיוחד.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel