Israel Hayom

מנהיג, אלוף, בן אדם

על היכולת של סטף קרי להפוך לאחד הכדורסלנים הגדולים בהיסטוריה, למרות מגבלותיו, ידובר עוד רבות ● מה שמעורר השראה עוד יותר היא העובדה שהוא אבן הפינה בארגון שלם שהתחלף, נבנה סביבו ולא גרם לו לשנות את עורו אפילו לרגע אחד

- ניצן פלד

"למה את מתחילה עם השאלה הזו?", נזף סטף קרי בעיתונאית הראשונה שפנתה אליו במסיבת העי תונאים אחרי הניצחון במשחק 6 בס דרת גמר ,2022 שהעניק אליפות רבי עית בשמונה שנים לגולדן סטייט ווריורס שלו - כן, שלו! - ויכול להיות שלא צריך לדעת שום דבר מעבר לזה על מי הוא סטף, כדי להבין מה זה הדבר האחד הזה שהפך אותו לשחקן של פעם בחיים ולווינר היסטורי.

כי קרי, כמו שאמר עליו שוב מאמנו סטיב קר, הוא סוג של טים דאנקן - כוכב על שחושב קודם כל על הקבוצה, שהוא חלק מקבוצה, מארגון, מיחידה אורגנית מתפתחת אחת. אבל בעוד דא נקן נכנס לליגה אל תוך ארגון מוצלח

וידע שלא משנה כמה הוא "קבוצתי" - בסוף הוא בחור גדול וחזק ומוכשר, ואם דברים ישתבשו, תמיד אפשר להכניס לו כדור בצבע, עם הגב לסל.

לקרי אין אף אחת מהפריבילגי­ות האלה. ראשית, כשקרי נבחר בדראפט של ,2009 הוא הצטרף לאחד המועדונים הכי לא מתפקדים בליגה כולה. הוא ראה בעלים ומנהלים ומאמנים ושחקנים מת חלפים סביבו במשך שנים, שבהן גם סבל בעצמו מפציעות טורדניות שמנעו ממנו לפרוץ. ושנית, קרי לא גדול במיוחד ולא חזק או אתלטי במיוחד, דברים שהמשי כו להיות נכונים גם אחרי שהתאושש מהפציעות וגם בשנים האחרונות, שבהן התחזק מאוד. לכן, קרי אמנם כן דומה לדאנקן מהרבה בחינות - אבל מבחינה אחת מרכזית הוא שונה מכל כוכב על אחר בכל תולדות הליגה: לקרי אין שום אלמנט פיזי שהוא יכול להישען עליו, שהקבוצה שלו יכולה לסמוך עליו שיציל את המצב כשדברים אחרים לא הולכים.

אין לו את הגובה ו/או האתלטיות ו/ או הכוח של ראסל, ג'ורדן, מג'יק, לארי, קובי, או כל שם אחר מצמרת רשימת השחקנים הכי טובים בכל תולדות הלי גה. והוא עושה את מה שהוא עושה בעי דן הכי אתלטי בהיסטוריית הספורט. אז איך הוא עשה את זה, איך הוא זכה באליפות רביעית - בדיוק כמו לברון ג'יימס, אבל בלי לעבור קבוצות ובלי לנסות שוב ושוב לבנות סביב עצמו אינסטנט סופר טימס - כשהוא המנהיג

והכוכב הכי גדול וחשוב של הקבוצה שלו? איך הוא הפך לשחקן הכי קטן פי זית שאי פעם הוביל שושלת ב ?NBA

כן, הקליעה. ברור. הכל כבר נאמר עליה. אבל מעבר לה, קרי - ובזה הוא דווקא דומה לג'ורדן יותר מלכל אחד אחר - הוא אבן הפינה של ארגון שלם שהתחלף סביבו ונבנה סביבו, ובזכו תו ואת הכל הוא אפשר והעצים בכוח האישיות המאפשרת והמעצימה שלו.

השתיק את המבקרים

אלה לא רק קליי תומפסון ודריימונד גרין שנבחרו אחריו בדראפט וצמחו לידו. זה לא רק סטיב קר, שמודה על מזלו הטוב לאמן את קרי בכל הזדמ נות שיש לו. זה איך שמעטפת חדשה לגמרי של שחקנים משלימים נבנתה סביבו שוב בשנים האחרונות, מטפסת מהמקום האחרון בליגה לפני שנתיים, כל הדרך אל הפסגה הגבוהה מכולן. זה גארי פייטון ג'וניור, אנדרו וויגינס

ואחרים, שחקנים ששמעו כבר כמה וכמה פעמים שלא ייצא מהם שום דבר מיוחד. זה ג'ורדן פול שהפך לידו השנה לאחד השחקנים המלהיבים בליגה.

ככה נבנתה השושלת הענקית הזו. ככה היא חזרה מהתחתית עד לאליפות נוספת. ככה היא ייצרה שורה ארוכה של אלופים שמיצו את הפוטנציאל עד לקצה ושחוו את שנותיהם הטובות בקריירה. וככה, סוף סוף, גם תואר ה MVP של הגמר מצא את דרכו אל ידיו של קרי.

הוא היה צריך את הפרס הזה. ואנחנו היינו צריכים אותו כדי שאפשר יהיה להשתיק את כולם, עד אחרון המבק רים. זהו. אין יותר שום נקודת תורפה ברזומה שלו שהוא לא מחק עם תשובה מהדהדת. מהכל הוא התאושש, מהכל הוא חזר, את כולם הוא השתיק, הכל הוא הוכיח. ואיך עושים את זה מגובה של 188 ס"מ ומשקל 90 ק"ג, נתונים של פשוט עוד בנאדם? ובכן, נשארים קודם כל פשוט בנאדם.

 ?? ??
 ?? ?? שחקני בוסטון מנסים לעצור את קרי
שחקני בוסטון מנסים לעצור את קרי
 ?? ??
 ?? ‪,USA TODAY Sports‬ ?? קרי עם החברים. משפר את כל מי שסביבו צילומים: אי.אף.פי
‪,USA TODAY Sports‬ קרי עם החברים. משפר את כל מי שסביבו צילומים: אי.אף.פי
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel