Israel Hayom

"אסור לפלג את הגוש": בן גביר בלם קמפיין חריף נגד דרעי

- חנן גרינווד

חבר הכנסת איתמר בן גביר הורה לגנוז קמפיין חריף שתכננו פעילי הר הבית להוציא נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי, לאחר דבריו הקשים של הרב הראשי יצחק יוסף.

ל"ישראל היום" נודע כי פעילים תכננו לפרסם מודעות ענק בכלי התקשורת הגדולים עם הכיתוב "אריה דרעי, לא שכחנו את אוסלו" ותמונתו של דרעי.

פעילי הר הבית טענו כי לאחר שפוליטיקאי­ם מש"ס החלו לתקוף את עלייתו של בן גביר להר הבית, ניתן להסיר את הכפפות ולהזכיר לאנשי ש"ס את אוסלו. בתגובה אמר להם בן גביר כי מדובר בחציית קו אדום וכי "אסור לנו לפלג את הגוש

וליצור מלחמות פנימיות".

לדבריו, "זה נכון שיש פוליטי קאים שלחוצים ממספר המנדטים שעוצמה יהודית מקבלת בכל סקר ומהפופולרי­ות האדירה שלי ברחוב, אבל הדרך להתמודד איתם היא לא לערוך קרבות פנימיים שיזיקו לכל הימין. המטרה שלנו היא להשיג 61 מנדטים ואת ניצחון הימין, ואנחנו צריכים להיות ממוקדי מטרה ולה תנהל באחריות".

במוצאי שבת עורר הרב יוסף סערה לאחר שיצא נגד בן גביר וכינה אותו "אהבל", מכיוון שהוא עולה להר הבית.

הדברים נאמרו על רקע קושי פו ליטי הולך וגדל מצד ש"ס, שמתמו דדים עם זליגת מצביעים ממפלגתם למפלגת הציונות הדתית. לידי "יש ראל היום" הגיע סקר פנימי שעל פיו כ 20 אחוזים ממצביעי ש"ס שוקלים להצביע לציונות הדתית בעקבות פעילותו של בן גביר. בשבוע שעבר התקבל חבר הכנסת בכבוד רב בבית הכנסת יזדים, מעוז מוכר מאוד של ש"ס בירושלים.

ח"כ משה ארבל מש"ס תקף בת גובה לדברים את בן גביר. הוא טען כי "גם כשבן גביר מתחזק זה לא פוגע בש"ס בסקרים. הרב יוסף הוא איש הלכה והבהיר דברים חשובים בשיעור תורה, אין קשר לאסטרט

גיה של ש"ס".

רבו של בן גביר, הרב דב ליאור, אמר ל"ישראל היום" כי מדובר במ תקפה פוליטית. "יש מקום לחשוש שהסיבה לדבריו פוליטית ולא הל כתית", ציין.

 ?? ?? הכרזה שהיתה עשויה לעורר סערה
הכרזה שהיתה עשויה לעורר סערה
 ?? ?? בן גביר. "להיות ממוקדי מטרה"
בן גביר. "להיות ממוקדי מטרה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel