Israel Hayom

בלוז לחופש הגדול

793,600 תלמידי העל יסודי מסיימים היום את שנת הלימודים ● ליאם מאשקלון: "הלימודים בזום היו קשים מאוד, למדנו להעריך את בית הספר"

- נועם )דבול( דביר

שנת הלימודים בחינוך העל יסודי מגיעה לסיומה. 793,600 תלמידי חטיבות הביניים ובתי הספר התיכוניים יוצאים היום לחופש הגדול, ומתוכם 136,200 תלמידי כיתות י"ב ייפרדו ממערכת החינוך לתמיד.

כמו קודמתה, גם תשפ"ב היתה שנה לא פשוטה כלל עבור התל מידים, המורים וההורים. מגיפת הקורונה המשיכה לתת את אותו תיה ולשבש את הלימודים, ועם הע לייה בתחלואה לא התקיימו לימודים רציפים במשך כמה חודשים.

רבים מהתלמידים יוצאים משנת הלימודים עם פערים לימודיים, חברתיים ורגשיים. לרבים מהם יש עדיין פערים במקצועות ליבה כמו שפה, מתמטיקה ואנגלית, לא מעט בשל השיעורים המקוונים.

גם ההיבט הרגשי נפגע, ובחסות הריחוק החברתי הפכו חלק מהתל מידים שקופים בעיני המערכת וח בריהם לספסל הלימודים. תלמי דים אחרים חוו ועדיין חווים חרם ושיימינג ברשתות החברתיות, וקיים

חשש שהחופש הגדול והניתוק מבית הספר רק יעצימו את החוויה.

את הקיץ צפויים להעביר התלמי דים בבילויים שונים או מול המחשב בבית, וחלקם גם ינצלו את הזמן כדי לעבוד ולהרוויח כסף.

ליאם פינטו, תלמידת כיתה י' בבית הספר אורט "הנרי רונסון" באשקלון, מספרת: "מה שהיה הכי קשה לי השנה זה העומס שהיה עלי נו. המעבר מכיתה י' לי"א הוא משמ עותי במיוחד. היינו צריכים לעשות מאמץ כדי להצליח, ולשמחתי צוות בית הספר תמך בנו.

"למרות שהקורונה די נעלמה, הגל החדש שמדברים עליו כולם די מלחיץ אותי. תקופת הלימודים בזום היתה אולי נחמדה בהתח לה, אבל היתה קשה מאוד בהמ שך. למדנו להעריך את בית הספר,

ואת המורה רוזי שלימדה אותנו מהם גיבוש וחברות". ומה התוכניות לחופש הגדול? "אני הולכת להירגע ולנוח, לצאת לבלות עם חברות, ללכת לים ולטייל בארץ".

 ?? ?? להירגע, לנוח ולבלות. שמחת התיכוניסטי­ם צילום ארכיון: יהושע יוסף
להירגע, לנוח ולבלות. שמחת התיכוניסטי­ם צילום ארכיון: יהושע יוסף

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel