Israel Hayom

לחצן מצוקה, אבטחה והרחקת מטופלים: דרישות הרופאים למאבק באלימות במערכת הבריאות

- מיטל יסעור בית־אור

איגוד רופאי המשפחה בישראל גיבש רשימת דרישות משר הבריאות ניצן הורוביץ כדי להילחם באלימות במערכת הבריאות. באיגוד דרשו לחצן מצוקה לכל רופא או רופאה, מאבטח למשך חצי שנה במרפאה שבה היה אירוע אלימות, והרחקה של מטופלים אלימים ובני משפחותיהם.

על פי רשימת הדרישות, לחצני המצוקה יותקנו בכל חדר טיפול במרפאות הקהילה. כמו כן, באיגוד דורשים להגדיל את מספר קציני הביטחון המסיירים במרפאות השונות וכן לאפשר הגשת תלונה במשטרה על ידי קופת החולים ולא תלונה אישית של איש הצוות.

באיגוד רופאי המשפחה מתריעים שאירועי האלימות מתרחשים על בסיס יומיומי. "בשבוע האחרון היינו עדים לשני אירועי אלימות חמורים נגד רופאים במרפאות הקהילה, האחרון שבהם היה ניסיון רצח הלכה למעשה של רופאת משפחה על ידי מטופל שהלם בראשה באמצעות פטיש", אמרו באיגוד רופאי המשפחה.

"אין כמעט איש צוות רפואי שלא חווה אירוע אלימות מילולית או פיזית כחלק משגרת עבודתו. יש לכך השפעה קשה על איכות העבודה הרפואית ועל שחיקת עובדים במערכת הבריאות", נאמר.

הפתרונות עד כה התמקדו בבתי החולים, אך באיגוד רופאי המשפחה דורשים מערך פתרונות ייחודי עבורם, משום שהם נמצאים פעמים רבות לבדם מול מטופל אלים.

ד"ר מיכל שני, יו"ר איגוד רופאי המשפחה, אמרה: "הצוותים הרפואיים מופקרים וללא כל אבטחה. רופאים רבים עובדים לא פעם לבדם ללא איש צוות נוסף איתם, ובמקרה של מטופל אלים הם נתונים לחסדיו. זוהי מציאות מטרידה שאין לנו אפשרות לעבור עליה בשתיקה".

 ?? ?? הפגנת הרופאים בחודש שעבר
הפגנת הרופאים בחודש שעבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel